Jumaat, 31 Disember 2010

Meh layan ayat " KALAU"

saje je borak borak kosong ni... mari la syer cerita... ni aku nak kisah kan laa.. pasal parkataan "kalau"..
      kita slalu guna perkataan ni ye tak, ambil contaoh la ye... "kalau la aku" pada rasa aku perkataan kalau ni amat menyeluruh .... boleh merangkumi pelbagai ketegori...imigionasi,realiti,idea,pembohongan, macam macam lg lah..... terpulang lah pada ayat nye.... he he... bukan ayat power ye... he he... degan pasal tu lah aku nak kongsi borak pasal perkataan ni... best wooo.... orang yang pertama menggunakan ayat "kalau" ni dengan berkesan la... pada pendapat aku adalah mat jenin... ha ha....biasanye jika kita guna ayat kalu dalam masa kita berborak... tak kira la..member ke ,,awek ke, makcik ke, jarang benda tu akan jd betul, atau ertikata lain menjadi...he he...  jadi nye disini,,,sambil bosan bosan meh la kita melayan perkara perkara yg mengarut... bukan mencarut....ha ha pasal  ayat "kalau"

macam aku ... kalau la aku banyak duit :
    Aku nak beli tempat simpanan air ... bukan botol la, atau baldi....korang mesti penah tengok..ala yang bentuk mcm ufo tu...bulat cikit tu...gedabak besau....ala.. slalu kat atas bukit...tu.... warna putih ada line biru ckit tu... skarang ni banyak lak kat tmn taman... yg mewah la kot.. yg kat taman biasa aku tgk bentuk petak...haa tau kan...sambung balik..aku nak beli nak buat rumah..nak nak yang tinggi kat taman taman tu......mesti best..giler nak naik pkai lif....he he..... tp kena la buat pintu dengan tingkap dia.... " kalau" tak jd ular sawa lak aku ye ta.....kira pada aku unik la sikit umah tu...he he...

    jadinye korang nampak tak betapa syok nye guna ayat kalau ni... pada pendapat lak korang camana?
korang ada ceta meh la syer..syok wooo guna ayat "kalau" ni

        bukan apa saja je nak hilang kan bosan ke, tekanan ke,layan diri ke... meh la ... aku pun nak dengar gak cet korang bila guna ayat kalau ni... mesti best, ada lawak ada. geram ada.... kira macam macam ada la...he he.... meh le...

0 Pengulas Sukan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...