Sabtu, 29 Januari 2011

nampak tua le

Assalammualaikum....nenek kawan datang nak makam ...he he..... "kata aku pada nenek...."
...... walaikumsallam ... masuk ler... "jawab nenek.."
kau dari mana ni...sapa kawan kau tu..."tanya nenek pada aku"
baru balik dari tempat keje nek.... singgah jap lawat nenek ni... kawan kat tempat kerja nek.... "jawab aku pada nenek....."
ooo... kawan tempat kerja rupanye...brapa umurnye tu... nak kemana lepas ni.... "tanya nenek lagi"
ala muda lg nek ...umur dia baru je 23 tahun nek... lepas ni nak pergi rumah kawan lagi sorang...ada game ari ni nek... "jawab aku pada nenek...."
eh..eh...nampak tua mukanye tu...macam dah berumur 28 tahun je tu.... ni mesti banyak masaalah di pikirkan nye... "kata nenek pada aku...."
tu la nek ramai juga kawan kawan saya kata macam tu...umur nye muda ...mukanye nampak tua la nek...nak kata matang....dah lama dah jadinye...he he .... "kata aku pada nenek pula...."
hmmmm.... mukanye tu... mingkin kulit mukanye tak tegang tu..kendur..pasal tu la jadi nye macam tu... "kata nenek lg..."
rasanye lah nek... nenek ada apa apa petua ke nek ... mana la tau dapat la tolong sikit kawan saya tu.... 'tanya aku pada nenek..."
emmmm..... ada ..tapi dianye kena rajin ler.... meh sini dekat nenek...panggil kawan kau tu sekali... "kata nenek pada aku"
man...meh sini...nenek nak bagi petua ni... mai le sini.... 'kata aku pada kawan aku..."
ni...nenek bagi petua macam mana nak tegangkan kulit muka ye..biar nampak segak sikit... "kata nenek pada aku dan kawan aku..."
macam ni caranye ye.......
Ambil lima kuntum bunga cempaka dan juga lima kuntum bunga melur.... kedua dua bahan tersebut hendaklah  dikisar hinga halus... bila sudah halus campurkan dengan bedak sejuk... bahan bahan tadi hendaklah dicampurkan dengan sedikit air...setelah itu sapulah kemuka kamu pada setiap malam sebelum nak masuk tidur ye... pada keesokan harinye cucilah muka kamu dengan air yang suam...kemudian dibilas dengan air sejuk..keringkan muka kamu dengan tuala yang bersih.... lakukan pada setiap malam sehingga nampak hasilnye ye....
haaa....dapat tak petua tu..senang aje kan.... "kata nenek lagi"
dapat nek.... senang aje caranye nye... lepas ni semakin berseri la muka kawan saya ni nek.... "kata aku pada nenek.."
cuba dulu ...tapi mesti rajin..amal kan...kalau tak ..emmm... macam biasa la jadi nye...ye tak...he he he..... "kata nenek"
ye la nek... nanti lepas game saya terus cari bunga bunga yang nak digunak kan tu.... terima kasih ye nek... kata kawan aku pada nenek....
emmm ye lah... kamu nak makan apa ni... "tanye nenek pada aku...."
tak pe nek ...tak payah susah susah nek saya ada bawa makanan ni... utuk kita semua ni nek.... kan bulan dah mengambang..he he he... "kata aku pada nenek"...

0 Pengulas Sukan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...