Jumaat, 14 Januari 2011

nenek oh nenek

    kenapa dengan kau ni.... kembang je rambut kau tu...macam tak bersikat.... kata nenek...
ntah la nek .... sekarang ni pencemaran banyak la nek... tu yang rambut nampak kembang je tu .... jawab aku pada nenek....
    kau ni...hai.... hmmm...kalau tak jaga rambut tu nanti cepat beruban... nanti jadi tua sebelum waktu nanti... ha ha... nenek gelak pada aku.....
nenek ni... buat kelakar pulak.. dah macam lirik lagu pulak tu... kata aku pada nenek....
   betul la apa yang nenek cakap ni... tengok nenek.. rambut masih cantik lg walaupun dah tua....
ye la nek ...saya tengok rambut nenek ni nampak cantik,menarik,tertarik..he he ..nampak lembut je ...macam model iklan syampo pulak he he... kata aku pada nenek....
   kau ni ada ada aje.... ada cara caranye nak jaga rambut ... biar nampak lembut dan lambatkan beruban...... kata nenek
nenek bagi la saya petuanye nek...saya pun nak rambut cantik dan lembut juga... ni nampak kembang je rambut saya ni..... kata aku pada nenek....
   ooo... kau nak tau rahsianye ye... meh sini dekat nenek... nenek bagi kau tau...
macam ni caranye :
ambil daun bunga raya lebih kurang sepuluh helai... bersihkan daun tu... setelah bersih, kau ramas dengan dua gelas air sehingga keluar lendir nye, kemudian sapukan pada rambut sehigga ke akarnye, biarkan selama 15minit, kau akan terasa kulit kepala sejuk dan nyaman, setalah itu cucilah dengan air yang bersih...keringkan dengan tuala yang bersih... lakukan seminggu tiga kali...akan nampak hasilnye nanti.....
   haaa... dapat tak caranye... senang kan.... kata nenek
ye la nek senang je cara nye.... jawab aku pada nenek
   haaa....banyak gunanye air daun bunga raya ni...selain nak lembutkan rambut... air ni pun boleh digunakan untuk mengurangkan panas atau pening kepala...air tadi kau jaramkan kat kepala... mesti lega... kata nenek ....
oh ye ke nek... nak cuba la... skarang juga saya pergi cari daun bunga raya ni nek....
  kau kalau nak ambik dekat rumah orang ke minta izin dulu dengan tuan nye... nanti ...takut lain pulak jadinye... ingat tu... pesan nenek pada aku....
baik lah nek... saya ingat tu....

2 Pengulas Sukan:

eily farhana berkata...

dah lama tau petua ni tapi xpernah cuba.. huk3

Mr iz berkata...

cuba la kalu nak melegakan kepala best tau... tuan rumah dah cuba dah ...mujarab... penas kepala ngan pening kurang....thanks eily

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...