Rabu, 26 Januari 2011

tips mencuci barangan kasut atau beg tangan jenis kulit atau pvc

   hari ni aku en puuun.. nak berkongsi tips atau pun dalam bahasa kita ye.... "cara cara mudah untuk mencuci kasut atau beg tangan berjenis kulit atau pvc yakni jenis plastik".... bahan bahan yang perlu digunakan ialah... wah macam rancangan memasak pulok...he he.... bahan bahannye tanpa membabitkan kos yamg agak mahal iaitu:
a: dua ulas bawang puteh...he he salah pulok ni...alamakpuunn.... he he ...oppss.. salah channel da...

bahan persediaan :

a: ubat gigi
b: span
c: kain linen yang tidak luntur mestilah yang bersih ataupun perca kain jenis yang tidak luntur warnanye..
d: sedikit air.. gunalah besen yang sesedap rasa...he he

cara caranya :

a: masuk kan dua ulas bawang puteh... eh eh ..salah channel lg pulak puuunnn,,,, he he.. opppss
a: bersihkan beg ataupun kasut anda ... bukan kasut saya ye... he he.. bersihkan terlebih dahulu dengan kain buruk yang bersih...
b: calitkan ubat gigi tersebut pada kain linen... ataupun kain buruk yakni bahasa sedapnye kain perca tadi
c: gosok lah kain tersebut ke serata beg tangan ataupun kasut anda.... gosok lebih lama pada tempat...... yakni bahagian yang agak kotor ataupun memang dah kotor...he he... kira tenyeh la gamak nye tu...he he
d: sapu ataupun bahasa mudahnye lap bahagian beg tangan ataupun kasut anda bersih sebersihnye....
insyaallah ia akan kelihatan bersih yakni bahasa sedapnye lah...he he... wah kelihatn seperti baru lah...he he..

   ye tuan dan puan... cik serta encik...he he.... itu sahaja tips dari encik puuun buat masa ni ye....sehingga berjumpa lagi dalam rancangan...he he he... tips tips mudah untuk anda dan kita...... tanpa berbelanja banyak..emmm menjimatkan wang ..he he bole bikin perut kenyang... hati pun senang... tima kaseh...babai jumpa lagi...he he....

0 Pengulas Sukan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...