Jumaat, 22 April 2011

Tabik Sama Kamu


Contest Tabik Sama kamu anjuran dari cik mina atau lebih dikenali si kure kure comel sesiapa yang teringin nak join tarikh akhir 25 april ni........ sila la terjah blog cik MINA

Tabik Sama Kamu

       Di era 70an pada suatu tengah hari yang terik...kedengaran suatu suara kecil menangis, meraung, memekik...... kau tersenyum gembira tidak mampu berkata kata...diam seribu bahasa..... hajat dihati telah disempurna....walaupun bukan kau sebenar empunya .... bicara kata dari semua hala tidak kau endah....tidak kau peduli...... kerana rasa sayang dan cinta mu tidak terkira... tidak ternilai... kerana kau ...memang seorang pencinta yang setia.... aku kagum ....
    
Dari awal hingga kesaat ini kau masih tetap sabar dan .....cintamu... tetap utuh tidak bergoyah walaupun adakalanya ribut taufan melanda... kau tetap setia mengharungi dugaan yang datang melanda dengan hati yang terbuka...berpandu... berpaksikan kecintaamu..... aku kagum.....

Jiwa ku sedari dulu penuh dengan pemberontakan... kedegilan terhadap mu.....kemarahan pada mu... aku dipukul...diherdik.. menjadi belasahan buat mu.....tapi kini aku mengerti.. aku paham .. demi kerana kebaikkan  dan kecintaan untukku menyebabkan itu semua terjadi....aku kagum
   
Masaalah dan punca dari ku kau tetap sabar ... kepayahan yang kau tempuh .. harungi.. atasi... demi rasa kasih dan sayang serta cinta pada ku...tetap kau beri tidak pernah berkurangan...sehingga membuatku bisu diam tidak mampu berkata kata.... biarpun dibibirmu hanya diam membisu ..membatu... tapi ku tetap tahu... kecintaan mu..... aku kagum.....
  
Aku... kini telah sampai kealam seperti mu dulu..... mengharungi pahit maung dalam kehidupan...mungkin aku tidak gagah dan mungkin tidak sehebat seperti mu... tapi sehingga kini walaupun susah .. payah...getir liku liku perjalanan ku.....kau masih tetap setia bersamaku... memberi semangat dan harapan walaupun tanpa berbicara... tapi ku tahu hati kecil mu tetap berada di belakang ku....demi kecintaanmu....... aku kagum

Kini zaman semakin larut aku tetap perhatikan mu... banyak yang telah berubah... semakin menginjak senja hari hari mu... terrpancar... tersinar...terserlah rupa sebenar disebalik dirimu mu.... kelembutan.. kasih sayang.. kecintaanmu terserlah... terpancar disebalik halangan tembok batu yang mengaburi pandangan matahatiku selama in......... aku kagum....     

Hati kecilku meronta ronta selama ini telah diam ... bisu tidak mampu  memberontak atas dasar cinta yang telah kau tunjukkan.. hasilkan .. lukiskan dalam perjalanan kehidupan mu yang beliku arus.... semua yang kau lakukan pada aku .. dia.. kita..dan kamu ....adalah atas dasar cinta yang tidak ternilainya....   cinta pada anakmu... cinta pada isterimu....cinta pada keluargamu.....cinta pada penciptamu.... ya... aku kagum..dan aku tersangat kagum.... apakah aku mampu... apakah aku terdaya.... hanya kau lah sumber inspirasi ku ..untuk meneruskan lukisan perjalanan ku.... aku kagum dengan mu...
   
Aku adalah insan yang bernama ANAK mu ..... akan tetap kagum selama hayatku ini..... abstrak yang kau lukiskan coretkan adalah unik.. berpaksi bewarnakan kecintaan ... kecintaan yang memberi keceriaan pada semua yang berada disekelilingmu....aku kagum... aku tabik pada mu.... ABAH.....




p/s : Mina tanya apa yang di idam kan...he he he... kalau ikutkan banyak...he he he... biarlah lah ku pendamkan saja...he he he

37 Pengulas Sukan:

asybedazzle berkata...

goodluck, effort ada, insyaAllah menang hehe :)

Miss Dill berkata...

oh. terharu nye bile bace. ni yang nak balik kg ni. konfem minggu depan dill balik. hihi.

ayah, abah, abi, papa, walid
sejuta panggilan.
bawa satu maksud.
insan terbaik di hati :)

Miss Dill^^

Nasriq berkata...

bahasa yang indah...hohoh...

KUREKURE COMEL berkata...

Bila dah jd 'abah' baru tau kan pengorbanan 'abah' mmg sgt besar kan....


dlm entri mr iz ada sesuatu yg buat mina tertanya tanya....


walau segarang mana pun seorang 'abah' or 'mak'...tetap ada kelembutan...sifat penyayangnye kan...hope mr iz blh jd 'abah' yg baik dkt qayyim..hehehe...


tq masuk tau..ingat takmau masuk dah....hihihi...

khaifaiz berkata...

sgt teruja dengan olahan disini.. Kesannya sungguh menusuk dalam kalbu apabila membacanya..

Warna Warni Kehidupan berkata...

comel je abahnye hehe..tabik spring..

sayangku azida berkata...

abg-ida memang tabik dengan ABAH@bapak mertua ku...kuat semangat..sblm contest ni antar kat MINA pun, da dah menangis...syahdu sgt..itulah pengorbanan ABAH..

~Nabilah~ berkata...

woooo,,,,pnjngnyer....btw,gud luck k...nabilah pown join gak....hehehe

KHRLHSYM berkata...

goodluck, cool entri. tapi aku masih tertanya-tanya kau sentiasa ceria? gelak memanjang je. hihi

aisyah ahmad berkata...

Wahh..AA tabik toing..toingg..toing la sama abah Mr. Iz..



Semua ABAH adalah yang terbaik!!!

Mr iz berkata...

asybeddazzle - terima kasih geng he he he...

Mr iz berkata...

cik dill - ye betul tu cik dill merekalah insan terbaik...balik kampung...he he he.... bole merempit kot...he hehe

Mr iz berkata...

nasriq - he he he terima kasih nasriq.. lahir dari hati tu...he he he...

Mr iz berkata...

cik mina - ye betul tu cik mina bila kita dah ataupun sedang mengharungi... baru kita tahu dan sedar... harap harap begitulah ye cik mina menjadi abah terbaik buat anak anak ku.... apakah yang membuat cik mina tertanya tanya... ?"

Mr iz berkata...

khai - terima kasih khai.. sekurang kurang nye dapat lah kita sesama memikir dan merenung pengorbanan mereka yang tak ternilai.....

Mr iz berkata...

warna - he he he...comel ke kacak tu...he he he... marilah sesam kita bg tabik spring kat abah abah kita....he he he

Mr iz berkata...

ida - dgn abg tak tabik ke...he he he... marilah kita sesama berbakti pada abah abah kita berdua ye....

Mr iz berkata...

nabilah - he he he tu yang seringkas ringkas nye...he he he... yang panjang takut baca nanti dua hari pun tak habis...he he he... ye cik nabilah good luck to you tooo ye...he he he

Mr iz berkata...

krlhhsym - terimaksih ... entah la mungkin keceriaan dah sebati dalam diri kot ...agaknye la...he he he

Mr iz berkata...

AA - terima kasih Cik AA ye....nanti balik kampung jgn lupa tabik toing..toingg..toing sama juga ye...he he he,....

KUREKURE COMEL berkata...

mina tertanya tanya perenggan ni...


walaupun bukan kau sebenar empunya .... bicara kata dari semua hala tidak kau endah....tidak kau peduli...... kerana rasa sayang dan cinta mu tidak terkira... tidak ternilai... kerana kau ...memang seorang pencinta yang setia




huhuhu....

M a W a D D a H berkata...

abah/ ayah memang terbaik...wpun garang, tpi ada kelembutannya...gud luck ya mr iz...:)

harap mina bagi hadiah kat semua yg masuk...hehehe

zati embong berkata...

ayat ijat,betul2 buatkan jat kagum O.o

kau kesah ke?? berkata...

wuu... dah lama tak balik jumpa abah aku...

Nur Liyana berkata...

wah..bagusnya!!!terharu jadi abah!!!hahahah

good luck yer!!!heheh

singgah la ke blog yana!!!

TiKa LEh berkata...

mintak arnab mina lah..comel...

Mr iz berkata...

mina - ye cik mina ...he he he he..ingatkan cik mina tak perasan ...he he he...perasan juga ye... saya ni cuma anak angkat je cik mina....

Mr iz berkata...

addah - ye betul tu cik addah kegarangan yang penuh degan kasih sayang... kan

Mr iz berkata...

jat - kita patut kagum pada ayah ayah kita senua kan gitu cik jat kan...he he he

Mr iz berkata...

kesah - cepat bedah g balik jumpa abah tu ntah ntah tengah merindui kat kau bedah...he he he

Mr iz berkata...

liyana - he he he he saya sekarang ni pun dah jadi abah dah...he he he h terima kasih cik liyana ye...he he he good luck to you too ye...he he he

Mr iz berkata...

tika - kena tanya cik mina tu cik tika...he he he... minta la si kecik yang berubah setelah besar...he he he

KUREKURE COMEL berkata...

maaf ye kalau menyusahkan mr iz tntng persoalan tu....


baru mina tau....mina pun taktau nk ckp pe....

maaf sekali lg....



smile...

Mr iz berkata...

mina - tak pe mina ijat pun tak kisah ...he he he ...ok je...no poblemo... he he he...always smile..he he he

Ezay Hadry berkata...

bagus2..untung dpt anak camni..hehe
gudluck iz

Mr iz berkata...

ezay - thanks ezay ..he he he anak ada dah harapnya jadi yang terbaik lah antara yang terbaik...amin.... he he he

aida4eva berkata...

tabikkkk!!! :)

rasa mendayu2 je baca..nais lah..

eh..abah awak polis ek?same lah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...