Isnin, 3 Oktober 2011

Layan diri

Tragedi ....hanyut aku dalam
Satu impian.......
Terbakar aku dalam
Keraguan......
Di mana..... sembunyi.....
Kesucian satu...... Tragedi
Begini..... dilahirkan dari titik
Yang suci.......
Kehitaman hanya
Menyelubungi.......
Biarku mencuci..... lukaku
Sendiri...... Tragedi...
Biar hangus dan aku
Terbakar......
Walau lemas aku tenggelam
Biar pahit aku telan rasa
Namun aku sedia.....
Tragedi walau kau datang
Walau kau pergi....
Aku tetap begini.....
Tragedi walau terhumban
Ke laut ngeri aku pasti
Kembali

lirik lagu XPDC 
kasi layan ini rock kapak...tangkap jiwa ...leleh segalanya...... he he he he he

Setelah sekian lama di selubungi tragedi demi tragedi aku tetap bersyukur ke hadrat mu ya illahi.... disebalik kepayahan, kesusahan. itu ada sekelumit kemanisan di dalamnya... ujian serta dugaan itu sedikit sebanyak membantu dalam perjalanan hidupku menepuh hari hari yang mendatang walaupun aku insan yang tidak sempurna... (ketegori oku) tidak seperti insan insan lain.... yang cukup semuanya... masih ada sinar disebalik kegelapan yang hadir....insan serta teman teman bersyukur lah atas segalanya tidak kira yang hadir menghampiri dalam diri itu baik mahupun buruk kerana hikmah menanti disebaliknya.... perjalanan itu pasti perhentiannya adalah kematian.....

Pencetus kekuatan, disebalik kesakitan serta kepayahan

22 Pengulas Sukan:

dill berkata...

halamak...ensem adik qayyim neh..

*ijat, setiap tragedi itu mematangkan kita. pengalaman yang diterima sedikit sebanyak membantu kita memahami erti kehidupan.

usah berhenti mencuba :)

dill.

~SaL IjOu~ berkata...

Ujian itu menunjukkan Tuhan syg kita.jgn penah putus asa!~ =)

*adik Qayyim comey!~ ;)

Tukang Karut berkata...

komen seperti dill dan sal... hoho... aku tak pandai berkata kata manis...

khaifaiz berkata...

harap bersabar dan terus tenang..

aku gembira sebab bro dah kembali bersilat lagi

Eda Latiff berkata...

Orang2 yang beriman memang banyak ujiannya berbanding dengan org yg kurang imannya..sabar dalam menempuh kehidupan di dunia ini..pasti ada kemanisan di akhirnya nanti..=)

dyanie berkata...

b strong!!!!!!!!!

pglmn mmtgkan fikiran cewahhh =)

missSenget berkata...

Ujian itu samada mendekatkan kite pada pencipta atau menjauhkan..

kite sndiri pilih..

zati embong berkata...

Jadikan semua itu penguat semangat.

Mr iz berkata...

dill - ye betul tu seperti yang diperkatan oleh cik dill... terima kasih ye cik dill... cuba dan terus mencuba tak semestinya kegagalan yang menjelma... yang pentung usaha.... bab ensem tu...he he he he ikut baba dia kot...he he he

Mr iz berkata...

sal ijou - ye betul tu cik sal setuju tu... comel...adakah anda tergoda....he he he he

Mr iz berkata...

tukang karut- tak pandai tu tak pe no hal nya.. yang masam masam pun boleh saje...he he he he

Mr iz berkata...

eda latif - ye betul tu cik eda.. kemanisan pasti akan menjelma jua...yang penting ingatan dan kesyukuran padanya... he he he he.. ni rasa macam dah nak manis je ni...bukan darah manis ye...he he he

Mr iz berkata...

khaifaiz - terima kasih khai... mulakan dengan kuda kuda pasak bumi...he he he.... silat pulut pun pulut lah ye tak...he he he

Mr iz berkata...

dyanie - thanks dyanie... betul tu kata cik dyanie... ni dah rasa macam dah terlebih matang je ni...he he he he

Mr iz berkata...

miss senget - wah betul tu cik senget... setuju tu pilihan terletak di tangan kita...

Mr iz berkata...

zati embong - ye betul tu cik jat... penguat menit perjalanan seterusnya... kan...he he he

Titisan Hujan berkata...

da besar da ank buah angkat cik zia neh
(eh2..sjak bl tkar pngkat nie.agagagaga)



teruskan perjuangan Mr Iz.zia skg pn tgh sibuk dgn program bsama OKU.insaf bl bsama mereka....rasa diri ni kerdil sgt

Cik SHiNJU berkata...

Tiada beza kita disisiNYA melainkan amalan semata...

Yang membezakan hanya manusia...

Semoga tabah dgn segala ujianNYA...

Mr iz berkata...

Titisan Hujan - eh kan sama birthday dgn cik zia... he he he he...semakin kacak nampaknya disitu...he he he he... terima kasih zia... kata kata semangat tu....

Mr iz berkata...

cik shinju - ye betul tu cik shinju hanya manusia yang saling membeza.... terima kasih cik shinju ye..sama samalah kita ye....

M a W a D D a H berkata...

setiap kejadian ada hikmahnya...moga ceria2 selalu...:)

Mr iz berkata...

mawaddah - thanks cik addah ye...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...