Sabtu, 1 Oktober 2011

Suasana Baru

Sejak sekian lama menyepi... menyendiri dan dah nak naik basi... kini Ah Tat kembali beraksi... mungkin jua ada yang tertanya tanya ... kemanakah Ah Tat pergi... kenapa Ah Tat tak update ni... Rasanya la.. ada ke...mana tau ni.. bukan apa .. Ah Tat sakit maa... bukan sakit teruk maa...sakit ringan aje maa...Sakit kepala yang mana telah menyebabkan uban uban berkeliaran dan bertaburan  di kepala.. kalau selari tak pe la juga kan nampak la macho lagi kacak gitu.., ini tak, satu disana, sepuluh disini, lapan disanun, tiga disitu... opps terlebih sudah.. Ah Tat dah mula mengarut tetapi tidak mencarut.. Ah Tat bergurau saje maa.. he he he... biasala kan kalau umur dah nak menjergah setengah abad kira lumrah fizikal la tu... haiyoo kembang woo bulu ketiak Ah Tat dengar itu macam maa.. ho ho ho
Mahu cerita panjang panjang nanti cerita habis maa... jadi nya ini kira salam pengenalan setelah lama menyepi gitu... nanti Ah Tat kasi cerita la apa yang Ah Tat dapat dan terfikir semasa Ah Tat diam membisu membatu sehingga sel sel otak menjadi beku dan berbulu....dan Ah Tat ingin mengucapkan terima kasih pada kawan teman sahabat yang menjergah dan mengejutkan Ah Tat semasa Ah Tat kaku membisu.... Akhir kata Sambutlah pantun dari Ah Tat... Sambut jangan tak sambut...

Sorong papan tarik papan...
sekarang papan tak payah disorong...
pasalnya sipapan harga dah mahal...
sekarang orang dah gunakan batu bata simen segala....
adakah papan masih berguna...
apakah bata mengambil alih semua....
jasa papan adakah dilupa....
puji segala pada si bata...
akhir kata penutup bicara...
pandai pandai lah fikir, pandai pandai lah merasa....

he he he bolekah itu macam... Ah Tat tarak pandai berpantun maa.. hoiyyooo tepuk dahi bergegar semua woo ....ok la jumpa lagi di lain masa .. moga Ah Tat kuat segala...

Merenung tanpa menoleh... Penguat semangat Ah Tat menempuh hari hari mendatang...

16 Pengulas Sukan:

zati embong berkata...

comelnya.anak en ijat ke?

jat bc xrasa mcm pantun pun.haha.

nk buat cmne,bnda mahal kan,org skrg lg suka bnda yg murah n selesa.

~SaL IjOu~ berkata...

Penguat semangat Ah Tat itu comel sekali~ ^^

tu pantun eh..ow,kira pantun versi Ah Tat la kan, hehe..

dill berkata...

tu bukan pantun, ijat oi! hahahaha!!

Qayyim! makin ensem dari ayahnye! lalala~

dill.

Tukang Karut berkata...

mana belajat buat pantun macam ni???

Mr iz berkata...

Cik Jat - wah siap ber encik la pulak cik jat ni...he he he... ye cik jat anak saya tu... amacam tergoda ke...he he he... eh bukan pantun yek...he he he....betul la tu cik jat kan.. murah dan selesa...he he he

Mr iz berkata...

Sal ijou - betul ke gitu cik sal...he he he belum tengok baba dia lagi...anak comel baba dia he he he... hensem kot... kembang tekak wooo dengar...he he he... ye gitu lah kot cik sal pantun versi Ah Tat gitu.... he he he he

Mr iz berkata...

dill - bukan ye cik dill...he he he he..... Ah Tat biasa la merpu je dia tu... biasa la cik dill kemana tumpahnya kuah ye tak...he he he he... eh macam terpikat ke dgn si Qayyim...he he he

Mr iz berkata...

Tukang Karut - ho ho ho ho jauh belajar tu.... dalam gua gitu... eh pantun ke tu.... he he he

ChaCha berkata...

cuba nk phm pantun tu..kakakka :P

Mr iz berkata...

ChaCha - he he he he he pantun ke tu...ha ha ha ha... tersirat disebalik tersurat kot... he he he

aleen aiden berkata...

hai ahtat!slamat kembali. :)

Mr iz berkata...

aleen aiden - ye cik aleen bersama kembali kita ye...he he he he #:)

Nonie berkata...

hahahha...^_^

Mr iz berkata...

nonie - pun gelak sama ni mesti pasal pantun tu...ha ha ha

Eda Latiff berkata...

pantun versi 2011...hehe...boleh la tu...teruskan menulis yea..;)

Mr iz berkata...

eda latiff - he he he versi Ah Tat 2011 tu kot.. insyaallah cik eda... akan cuba meneruskan nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...