Jumaat, 18 Mac 2011

Arah Mana Jalan Ku ...........

Aku melihat ramai orang berjalan
Dalam pada itu aku pun ikut berjalan
Jalan orang jalan yang nyata
Jalan ku tidak tahu mana arahnya

Kulihat orang berjalan disana
Aku pun turut ikut jalan bersama
Dia sampai kearah tujuannya
Tapi aku tetap disitu tidak kemana

Dimanakah jalan yang di panggil benar
Jalan orangkah atau memang jalan ku
Kedua dua jalan memang lah bersinar
Kedua dua jalan yang amat perlu

Bagi orang jalanku ini jalan yang gelap
Bahkan aku dianggap barang yang sudah mati
Tapi bagiku jalan ku bersinar tidaklah silap
Hanya orang tidak mahu akan mengerti

Jalan orang jalan yang nyata
Jalan ku ini tidaklah ternyata
Antara kita banyak berbeza
Jalanku jalanmu tidaklah sama

Orang berjalan dijalan raya
Jalan atas buatan manusia
Naik kereta, bas, motor, segala
Tapi bagiku itu menumpang namanya

Namun aku walau dimana sahaja
Dilautan daratan mahupun udara
aku itu tetap adalah aku
kau,kamu dan aku adalah berbeza

.................................................

Otak beku diam membisu,
Tangan ku kaku lidah ku kelu,
Badan lesu,lemah tak berdaya,
Angakara dunia bergelar manusia

Tenung, renung. fikirkanlah.... mana satu jalan mu.................. he he he
P/S : Sori sibuk buat seketika kita orang kecik... hu hu hu ......

30 Pengulas Sukan:

Cekodok berkata...

Mungkin jalan kita semua berbeda
Tapi mungkin menuju titik yang sama
Marilah kita memohon petunjukNya
Agar kita tidak menyimpang dari jalanNya



ngeee

zati embong berkata...

design jalan bkan senang,
bnyak faktor nak d ambil kira

haha, tetibe terkeluar komen teknikal

jalan jat da hilang.....
terkapai2 seorang diri :(

Titisan Hujan berkata...

waa...hebatlah Mr Iz
~~berjalan..melihat dan mentafsir..~~

nk bt renungan jp Arah Mana Jalan Ku (=_=??)

Surie berkata...

Jgn takut utk memilih dan mengikut jalanmu..

Selalu memohon petunjukNya agr sentiasa berada di jalan yg benar..Ihdinas sirotaolmustaqim..

Miss Dill berkata...

setiap manusia punya kehebatan tersendiri dalam menongkah arus kehidupan.

pelbagai pancaroba
mewarnai suasana.

pilih jalan yang diredhai, ketenangan milik abadi.

Miss Dill^^

Nasriq berkata...

aku dah pilih jalan... tak kesah la kalau tersesat pun jalan tu, sebab jalan tu banyak signboard...

KUREKURE COMEL berkata...

perhhh...first time ni ijate mcm ni..

hope pilih jln yg sebenar benar ye...


salah jln takpe...sekali sekala kan..tp....mina pun jd blur...


hope semua spt sedia kala...
ada hutang dgn mina ni..hahaha...

khaifaiz berkata...

suka highway sbb tak byk traffik light,.. hehehe

gigiAriEma berkata...

jln gigi lain kot..
byk lobang.. memang kena tampal je..
baru2 ni jumpa doctor dah nak cuci jln gigi.. bagi lancar perjalanan mengigit.. haha :P

ïêmå å¢klê§ berkata...

kalau salah jalan sekali nnt bila2 masa kita akan ingt dah jalan 2..
xpe byk signboard dah sekarng, boleh ikut je..
klau sesat gak tnya orng (^_^)

Mr iz berkata...

cekodok - ye betul tu en cekodok... he he he....

Mr iz berkata...

jat - ye memang susah nak mendesign jalan ye tak...he he he...macam tu gak perjalanan kehidupan.... haaa terkapai kapai...he he he ... ingin ku capai namun tak sampai...... he he he....

Mr iz berkata...

cik zia - mana hebatnya... he he he... ramai lagi yang masih hebat... aku insan kecik yang hanya layak memerhati tanpa dibenarkan bersuara...he he he he.....

Mr iz berkata...

cik sirie - terima kasih ye... akan selalu bemohon petunjuk darinya....

Mr iz berkata...

cik dill - ye cik terima kasih jua ye... ketenangan itu hampir pasti ... cuma masa dan waktu akan ku nanti.... he he he

Mr iz berkata...

nasriq - he he ..tetapkan matlamat dan tujuan... he he he... jaga jaga signboard yang agak agak mengelirukan..he he he

Mr iz berkata...

cik mina - harapan nye begitulah .... biasa la tu...he he he.... hutang apa tu...choki choki ke...he he he

Mr iz berkata...

khai - ye betul tu...dapat menjimatkan masa ye tak...he he he

Mr iz berkata...

cik gigi - ye betul tu.... tanpa gigi memang payah untuk mengunyah apalagi untuk menelan...he he he.....

Mr iz berkata...

cik iema - ye betul tu cik..kalau sesat akan di ingat selama lamanya... he he he..... bak kat xpdc : tak tahu bertanya sesat jaln nanti merana...he he he....

kau kesah ke?? berkata...

emm.. muhasabah seketika.

azi nur berkata...

sedapnye bahase...puitis~

Warna Warni Kehidupan berkata...

jalan yang lurus jangan belok2...

Sham berkata...

salam kenal...

jangan pilih jalan hitam...eh macam tag filem jelah pulak...

Mr iz berkata...

kau kesah - he he he sama sama la kite ye...hee he he

Mr iz berkata...

cik azi - eh ye ke ..mesti dah kekenyangan ni ....he he he pasal sedap...he he he....

Mr iz berkata...

warna - he he betul tu jgn belok belok ... he he he.....

Mr iz berkata...

en sham - salam pekenalan jua... ye betul jgn pilih jalan hitam... he he he pasal tak nampak apa apa nanti terhantok dinding...he he he

Eda berkata...

bz nyerr..sya jugak bzzzzzzz...hehe

Mr iz berkata...

eda - sama samalah kita mem bz kan diri he he he he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...