Ahad, 20 Mac 2011

Pemberita kepeningan....

Tuut....tuuutt...tuuuutt... .. prooothhhh....

Pengarah studio : stanby on air... 5..4..3..2..1.. ok.......

Abg pening :..... salam bahagia tajuk berita utama.... emmm emmm emmm...... (  "lupa la pulak apa beritanya ni adusss" )... hari ini tajuk berita utama dah terlepas .......sebelum berita yang disiarkan ini...he he he... harap maklum jagan betulkan radio anda...he he he... bersama saya .. penyampai hari ni ..bukan Mat Kacau  .. tapi Abg Pening dalam rancangan ....mari meraung.......ha ha ha ha....ye sebelum kita meneruskan dengan raungan ..... perdengarkan lah sebuah lagu buat menawan syahdu....he he he.....dari kumpulan yang tengah hot masa kini ... kumpulan  : Tak Tahu ... dengan lagu yang menjadi siulan ramai..: Entah Apa Dia

Pengarah studio : Apa yang kau merepak ni .. patutnya pasal berita tetiba jadi lain ni.. apa ke hal nya... aku dah macam nak betukar jadi kuning ni....hhhuuuuaaaaaaa.......

Abg Pening : sori boss.... kalau tak bole kasi sori naik lori boss...he he he... berita nya hilang ..td ada bawa... mana perginya tak tau lah...... aduuusss bosss....

Pengarah studio : ko ni bikin huru hara satu malaya la....  nanti jap....... ( 1 minit kemudian ) nah ko layan je la benda ni ...baca je... janji ada ....

Abg Pening : ok boss... on skarang ..... 5.4.3.2.1.... ya bertemu kembali kita.. dalam rancangan mari meraung... ye disini saya sampaikan berita raungan yang diberi oleh boss saya... pasal berita yang saya punya..... dah hilang...  missing in action...he he he .... ah... korang layan je la... dan jangan betulkan radio anda....ok.... he he he......... 
"benarkah zombie telah wujud "
Parasit ubah semut menjadi zombie.... 
Baru baru in penyelidik menemui empat spesis kulat baru yang mampu mengubah semut menjadi zombi di hutan amazon brazil... penyelidikan yang diterbitkan di jurnal plus one menunjukkan kulat Ophiocordyceps Unilateralis bersifat parasit dan boleh hidup pada empat spesis semut di brazil....
semut berkenaan dijangkiti ketika ia bersentuhan dengan spora yang dilepaskan kulat... dalam tempoh seminggu semut akan berubah menjadi seperti zombie ... tingkah laku semut akan berubah..ia menganttungkan diri di daun dengan mengigit bahagian bawah daun belukar ..... jelas profesor david hughes dari universiti of pennsylvania.....
"ni dah rasa macam nak makan orang je ni"

ye itu saja berita raungan buat masa kini... akan ada lagi berita raungan... pada masa yang lain......masa nampaknya mencemburui kita dan sudah sampai ke penghujungnya... hingga berjumpa dilain masa.... bersama... penyampai anda  Abg Pening.. dalam rancangan mari meraung....he he he...babai....



P/s : Tengah pening ni.. ni pun rasa macam nak jadi zombie dah ni.... he he he... sori la buat korang pun pening sesama..he he he he.....
# sumber gambar dari acik google....

32 Pengulas Sukan:

Miss Dill berkata...

maklumat lanjut diperlukan. ahaks

Miss Dill^^

Nasriq berkata...

saya amat berminat dengan Ophiocordyceps Unilateralis... boleh beri keteranngan lanjut...

zati embong berkata...

eh?betul2 ke tipu2 nih?jat dah la mudah caye ke org ni!

semut jd zombie?kalau jat sentuh dgn parasit 2 jat leh jd zombie gak x?hahaha

khaifaiz berkata...

Apa?.. semut jd zomba.. jeng jeng jeng

KUREKURE COMEL berkata...

ehhh...betul ke ni?pestaim dgr ni haaa....



poning ko...hehehehe...

ïêmå å¢klê§ berkata...

kalau semut jadi zombi diorng boleh makan mnusia x???
huhu..

Cekodok berkata...

maklumat yang 1st time tau ni.. mujur abang pening.. haha... kalo abang mereng... jenuh... haha

kau kesah ke?? berkata...

err...ini karut sungguh ahahahaha

TiKa LEh berkata...

pening..pening...

Surie berkata...

Fuh, memamg pening!

Entri ni menggambarkan kekusutan yg di alami oleh Ijat!Ye tak?

azi nur berkata...

hahaa zomba...memek muke awie sebut zomba comel! hahaa

Mr iz berkata...

cik dill - nanti say try ...he he he

Mr iz berkata...

nasriq - he he he benda ni tak da jual kat pasr tani ye...he he he

Mr iz berkata...

cik jat - he he he jat try layan http://www.sciencedaily.com he he he jat kalau sentuh jd zombi pokok pisang kot...he heh e

Mr iz berkata...

khai - tin tin tin.... he he he... sikit hari lagi orang pulak kot...he he he

Mr iz berkata...

cik mina - he he he botul aga eh.. togah poning bobonar ni...he he he

Mr iz berkata...

cik iema - he he he tak kot biasa manusia je yang makan manusia.... he he he he

Mr iz berkata...

cekodok - kalau abg mereng...he he he guling guling jatuh bukit la kita...he he he

Mr iz berkata...

kesah - itulah akibat pening berpanjangan...he he he he

Mr iz berkata...

tika leh - sekali sekala kasi pening.. he he he... mari pening bersama..he he he

Mr iz berkata...

cik surie- wah macam ahlil nujum la... he he he... kusut macam rasa ada busut ni...he he he

Mr iz berkata...

cik azi - he he he... comel belake...he he he

fyna berkata...

hahaha....x psl2 pening same2....adoiii...







jom singgah n follow2 belog saya..
http://inibelogfyna.blogspot.com/

Warna Warni Kehidupan berkata...

ades..aku pun pening baca n3 nih...haha

Mr iz berkata...

fyna - he he he itulah tujuan nye..he he he

Mr iz berkata...

Warna - he he he he ... cantik la tu..ada geng pening ni...he he he

emMJay berkata...

blogwalking..
hv a nice day!! ^^

aleen aiden berkata...

rase nak meraung jugak bace en3 ni sebenarnye.ha3,bes2. ^-^

Eda berkata...

adeiii...pening2...huhu

Mr iz berkata...

emmjay - he he he ...sama sama lah kita ye tak....

Mr iz berkata...

aleen - he he he... no hal ... jgn lupa ye nanti kita meraung sesama lagi ye...he he he

Mr iz berkata...

eda - he he he berat sama di pikul... pening pun biarlah sama sama ...he he he he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...