Khamis, 24 Mac 2011

Membeli pantun tukang karut

he he he...hari ni saje je ...nak menjawab pantun teka teki yang di jual ole tukang karut kita en nasriq yang masih berada di sandakan... he he he....demi menunaikan tanggjung jawab yang diberi.... he he he... ha ni lah dia aku nak beli ni ... bayar tunai ni... meh layan tengok...he he he... ni kira hentam kerapu masak tiga rasa ni... he he he layan je la....

pantun pertama yang dijual.....
Buah apa tidak bertangkai?



ni dia yang aku beli ni...he he he
sandakan hotel di tepi pantai
melihat indah malam berseri
sugguh banyak buah yang tak bertangkai
buah mulut,buah tangan, buah dadu,buah hati.

pantun kedua yang dijual
Semakin diisi makin ringan?

ni dia yang kedua aku beli.......
singgah burung di hotel sandakan
singgah mencuri sepotong nenas
semakin diisi semakin ringan
apakah ia belon udara panas

pantun ketiga yang dijual aku beli cash ni...he he he
Benda apakah makannya dua cara?

aku beli nya dengan tunaaaiiiii.....he he he
penat berjalan mencari buah bidara
kaki, badan letih sampai menguap
makan nasi mungkin agaknya
basuh tangan pastu suap

seronok sungguh intai dara berbikini
jangan kantoi ditangkap bini
saya ni bukan lah bijak bistari
tapi orang dah jual cuba gak saya membeli....

he he he penutup tu... he he he layan je la ...siapa nak beli sila terjah ke blog tukang karut....he he he

31 Pengulas Sukan:

Nasriq berkata...

huhu... kreatif2.... bravo bravo...

M a W a D D a H berkata...

pandai nya die berpantun...:)

KUREKURE COMEL berkata...

waaaaa....ijate buat se kat mina..hahahaha....

Surie berkata...

Wah, sahut cabaran Nasriq ye..great!

Cekodok berkata...

hahaha.... indai dara berbikini plak.. adeh... haha.. bagus2.. hehe

khaifaiz berkata...

Bgs2.. sgt kreatif.. tabik springgggg

azi nur berkata...

pergh memang suke berpantun meyh???

Miss Dill berkata...

ayah qayyim, rajinnye berpantun :)

Miss Dill^^

Mr iz berkata...

nasriq - kreatif je ke.....he he he...terima kasih ...he he he

Mr iz berkata...

addah - hisshh mana ada... hentam kerapu tiga rasa je tu...he he he

Mr iz berkata...

mina - nak se ye nanti i torai ye...he he he

Mr iz berkata...

surie - cik tak sahut gak ke...he he he

Mr iz berkata...

cekodok - he he he ala kita kita je...he he he... meh join..he he he

Mr iz berkata...

khai - he he terima kasih atas spring tersebut...he he he

Mr iz berkata...

azi - apalagi cik beli la pantun tukang karut tu...he he he... mana tau dapat calon suami misteri...he he he

Mr iz berkata...

cik dill - ayah qayyim membuat pembelian di atas jualan je ni...he he he

zati embong berkata...

hahaha!x aci gini.jat jawab gak!tp xreti pantun.jat nak syair,tkg karut x bagi.haha

Nasriq berkata...

mana pernah orang buat pantun dibalas syair...jat jat...

Mr iz berkata...

ntah jat ni...he he he... ala cik jat... hentam kerapu masak sambal je...he he he... jat boleh nye kan...he he he

Eda berkata...

waa...pandai berpantun ek...

semoga berjaya..tak reti lak nak beli pantun nih..

Mr iz berkata...

eda - mana ada cik... sikit sikt je... ala cik ada... beli satu je jawab semua..he he he... mesti nasriq kasi lulusnye...he he he

gigiAriEma berkata...

haha.. rajin ye berpatun.. gigi nih fail bab pantun2 nih..

ïêmå å¢klê§ berkata...

kaya la tukang karut mr iz beli pantun die....

kreatif... iema nk beli mmg xdpt la..

KHRLHSYM berkata...

kretif bro. hihi

Mr iz berkata...

gigi - aiyaa cik gigi sama la kita...tu hemtam je tu... he he he.... idup gigi ..ha ha ha

Mr iz berkata...

iema - memang tukang karut kaya dah tu...he he he... ala beli utang je iema..he he he

Mr iz berkata...

khrlsym - he he he... hemtam kerapu je tu...hehe he

aleen aiden berkata...

woah,clap3!effort d ctu.mcm btul je.da dpt jwpan?hu3

madammondoq berkata...

salam..

nice blog..
nak tahu tak Melaka vs Neraka??
Salam singgah ke blog saya..

TQ

Mr iz berkata...

aleen - he he he terpulang lah apa kata juri ye tak...he heh e

Mr iz berkata...

madammondoq - insyaallah akan sampai.. tungguuu...he he he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...