Selasa, 1 Mac 2011

pernah kah kita tahu part too

Dah tak larat nak selak lagi ... semenjak duamenjak ni badan rasa tak sedap... he he he bukan pasal masin ke atau masam ke ... he he.. pasal kejap bdn panas kejap bdn  sejuk.. pasal keadaan cuaca kot... cuaca pun skarang tak brapa nak menentu..agaknye la..... nak nak..jenis keje macam aku ni.. berhadapan dgn keadaan cuaca..perrgh... larat tak larat je...he he he... aku tak de nak kesah pun..he he he...... selagi aku rasa boleh .....boleh la jawabnye..he he he.. yang penting halal ye tak..... ni aku nak catatkan apa yang telah aku selak buat kita kongsi sesama.... aku rasa kira ok la juga ... karang ajak kongsi kereta tak mau pulak..... he he he he...info ni telah di selak dan jumpai di dalam peti harta karun aku.... he he he he... korang layan lah.. kalau tak nak pun korang tgk aje... he he he... jeng je jeeeeengg.....

- Salji pernah turun disahara pada 18 febuari 1979, ia terjadi akibat ribut besar yang melanda Algeria.Bagaimanapun disebabkan suhu dikawasan tersebut terlalu tinggi, salji tersebut cair dalam waktu yang singkat...... negara kita ada tak... he he he... ada ape kat mines wonderland...he he he he
- Setiap suntikan maut ke atas penjenayah yang mengalami hukuman mati mengandungi tiga jenis bahan kimia...:
1.Sodium Thiopenthal, yang menyebabkan penjenayah tidur lena......
2.Pancuronium Bromide, mengakibatkan seluruh otot hilang fungsi....
3.Potassium Chloride, yang akan menghentikan terus degupan jantung....
lepas ni kena tanya dr ..... kalau dia nak suntik kita...ubat apa dr nak suntik ni....he he he
-Pelangi hanya boleh dilihat selepas hujan pada waktu pagi dan petang. fenomena ini muncul hanya apabila kedudukan matahari berada kurang 40 darjah dari kaki langit....
- Perisik german Josef Jakobs adalah orang terakhir di hukum digantung di Tower Of London. hukuman itu dijalankan pada 14 ogos 1941 selepas mahkamah mendapati dia bersalah mengintip.....
 - Seekor lembu boleh menghasilkan 200,000 gelas susu seumur hidup nya...... he he he
- Nyamuk lebih gemar mendekati seseorang yang dapat menghasilkan kolestrol dan vitamin B yang banyak, sumber yang diperlukan oleh setiap serangga tapi sukar dihasilkan sendiri....., nyamuk mampu menghidu aroma badan manusia dari jarak sejauh 64.3 kilometer - Prof Jerry Butler
 - Secara purata pisang, sebiji pisang mengandungi 90 kalori ( kira kira sembilan peratus karbohidrat yang diperlukan dalam sehari ) Pisang juga mengandungi vitamin B,C dan kalium. kalium yang didapati dalam sebiji pisang memenuhi 20 peratus daripada keperluan kalium setiap hari, bahan ini penting untuk manusia kerana ia membantu mengawal perasaan gementar ... he he he he... lepas ni agak agak gementar je telan pisang banyak banyak....he he he he
- Secara purata seorang manusia memerlukan 30,000 kilogram makanan sepanjang hidup mereka...
- Pada 1985 ahli arkeologi telah menjumpai dua biji mangkuk putih bersinar dalam kubur Dinasti Song ( 960 - 1279 ) apabila di isi air mangkuk tersebut bertukar warnanya kepada hitam, apabila kering warnanya kembali kepada asal.. tiada siapa tahu bagaimana kejadian ini berlaku....
 - Pada abad ke 17 secara purata setiap wanita yang berkahwin mempunyai 13 orang anak.....
 - Buluh boleh memanjang sehingga satu meter dalam tempoh 24 jam.....
 - Dr. Samuel Johnson, penulis terkenal inggeris meminum 40 cawan teh sehari....
 - Lebah terpaksa berulang alik sebanyak 35,000 kali untuk menghasilkan sepaun madu, dalam setiap sarang terdapat lebih 30,000 ekor lebah dan setiap seekor menjalankan tugas masing masing tanpa ada yang ponteng........ he he he he
- Otot manusia mengeluarkan haba yang cukup untuk mendidihkan seliter air dalam tempoh sejam..
 - Tangan mempunyai banyak bahagian yang boleh digerakkan kerana ia mempunyai  lebih banyak otot berbanding bahagian lain
- Burung memiliki sensitiviti bunyi yang amat tinggi dan daya penglihatan yang cukup tajam, kedudukan mata haiwan ini yang terletak disisi kedua dua belah kepala membolehkan ia untuk melihat suatu kawasan yang lebih luas, haiwan ini berupaya membezakan pelbagai warna yang wujud dipersekitarannya tetapi agak lemah dari segi deria rasa dan bau.....

aku rasa dah banyak kot...letih menaip wooo...he he he...tapi untuk kongsi infonya pasal.... no hal nya.....line clear... lepas ni agak agak ada yang boleh korang guna ke ...he he he.... guna je... he he ....macam pisang... he he... ok la ye, korang layan la...fikir la... tenung la.... renung la... jgn termenung sudah....he he he. ... ada lagi nanti kita boleH kongsi sama...bukan rugi pun ye tak....he heh....terima kasih la ye....he he he

25 Pengulas Sukan:

Warna Warni Kehidupan berkata...

40 cawan teh sehari..pergh..besar mana cawan teh tu

Surie berkata...

byk nye la lembu tu menghasilkan susu ye..saya suka minum susu!!
pasal nyamuk lak, patut pun kekadang tu ada orang masuk kebun, rilek je xkena gigit nyamuk..kte ni diserang bertalu-talu dengan nyamuk..hoho~

p/s : ijat ni ske guna perkataan 'ye tak' la..ye tak ijat?hehe~

Cekodok berkata...

- Secara purata pisang, sebiji pisang mengandungi 90 kalori ( kira kira sembilan peratus karbohidrat yang diperlukan dalam sehari ) Pisang juga mengandungi vitamin B,C dan kalium. kalium yang didapati dalam sebiji pisang memenuhi 20 peratus daripada keperluan kalium setiap hari, bahan ini penting untuk manusia kerana ia membantu mengawal perasaan gementar ... he he he he... lepas ni agak agak gementar je telan pisang banyak banyak....he he he he



gua suke ni... harap2 ramai yang suke cekodok pas baca ni.. hahaha

KUREKURE COMEL berkata...

hehehe...psl nyamuk tu..selalu kena gigit...kdg2 org sebelah relaks...mina yg beria kena gigit pulak..cisss...baru tau...

zati embong berkata...

Mangkuk Dinasti Song 2 menarik!Pelik2 Camne eh leh jd cm2.huhu

o.o ngntuk..mata makin kecik da :(

Miss Dill berkata...

banyak ilmu saye dapat ni. :)

time kasih.

Miss Dill^^

nora berkata...

- Otot manusia mengeluarkan haba yang cukup untuk mendidihkan seliter air dalam tempoh sejam..

ko try ar tau, pastu ko roger ar jadi ke tak =p

Mr iz berkata...

warna warni - he he aku rasa cawan teh cina tu kot... he he he

suria - he he lembu tu rilek je tak marah pun....ye tak...he he... tu makna darah kita baik punye...ye tak...he hehe

cekodok - jangan lepas ni cekodok naik harga sudah...he he he

cik kure kure - jangan marah kan nyamuk tu...he he he... dia pun nak yang terbaik punye...he he he

cik jat - tu makna orang dulu dulu ni lagi bijak pandai kot.... he he he

cik dill - sama sama.... he hehe

cik nora - he he he... takut air tu tak mendidih otot aku yang mendidih pulak...he he he

gigiAriEma berkata...

kalau la ada nyamuk yang boleh sedut lemak manusia...... ghahaha

Mr iz berkata...

cik gigi - kalau ada he he he ...banyak le orang serah diri kat nyamuk tu...he he he

Eda berkata...

30,000kg sepjg hidup???

tu utk bape thn tu?..huhu

Mr iz berkata...

cik eda - he he rasa sampai umur 60 kot tak pun up ckit 70... he he

nora berkata...

hahahha aku tak kira ko kena try gak

kalau betul jadi, glamer ko wo, conferm masuk harian metro nye ar

zara zaman berkata...

uiks... padan la bdak2 kat umah asik layan pisang je...buah lain x nak pandang... pandai btol budak2 piloh buah...

mcm nie nek kene beli setiap ari nih...

yatie's EPISODE berkata...

banyakknyaa info. perhh. hebakk dapat info cmni. hihi

KUREKURE COMEL berkata...

takpe...mina sedar....nyamuk tu peminat mina...kehkehkeh...






p/s:apa qayyim nak mcd?bereh je...
meh pos qayyim kat cni...acik bg qayyim tembam2 lg...hehehe...

Nasriq berkata...

oooo...banyaknya tak tau...terasa diri ini jahil...

Mr iz berkata...

nora - he he he.... aku takut la jd glamour...takut nanti byk artis wanita cari aku lak..he he he

zara zaman - ape taknye... diorang takut gementar dgn pak n mak dia kot pasal tu dia mkn pisang bebanyak tu... rilek je diorg...he he he he

cik yatie - nanti kasi tambah lg boss ye... he he he

cik mina - he he he..pasal tu le mungkin... ratu kot... he he he

en nasriq - aisshhh... diam diam berisi tu...he he he

khaifaiz berkata...

lepas ni nak timbang makanan yg aku mkn.. ckp ke tak 30000kg sepanjang hidup.. rase lebih kud.. heheheh

Mr iz berkata...

khai - ye la kot..he he ....

Eda berkata...

Mr iz, ni email saya...hehe

eda_latiff@yahoo.com

M a W a D D a H berkata...

pasnih telan pisang jer la...ganti nasi...wahahaha...

wow..teruja baca yg pasal mangkuk tu..bila isi air, tukar hitam, dan bila kering kembali ker asal...hurrmmm...

zia amalin berkata...

Nyamuk lebih gemar mendekati seseorang yang dapat menghasilkan kolestrol dan vitamin B yang banyak, sumber yang diperlukan oleh setiap serangga tapi sukar dihasilkan sendiri....., nyamuk mampu menghidu aroma badan manusia dari jarak sejauh 64.3 kilometer - Prof Jerry Butler
sgt menarik!!!!!!!!!
nk kongsi gk sal nyamuk ni~~
nyamuk betina je yg hisap darah manusia.

Mr iz berkata...

addah - ye la kt pasni jd buah kegemaran..he he he.. pasal mangkuk tu...hmmmm sapa yg buat tu memang kepala otak dia memang baguuussss...... he he he

zia - ye betul tu pandai zai...he hehe

zia amalin berkata...

ehehehe...macih2.
ujian plg besar ni bila di puji.ngeh3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...