Isnin, 7 Mac 2011

pernah kita tahuuu.... part tiga...

Sambung balik pasal kisah ...pernah kah kita tahu... wahh dah macam jadi episod la pulak... he he he.. saja je ...he he he... dah tengah bosan... bila layan membaca ni ...terselak la pulak pasal info  ..  dah terlanjur terselak tu... he he ... bukan selak apa haaa...pasal info ni......bolelah juga aku bawa kongsi sesama dengan korang... mungkin ada yang dah tahu kot pasal info ni...he he he.... haaaah peduli apa aku..he he he... ni kira tahu lagi sekali lah ye...he he he... jangan mare... nanti kena jual...he he he he... ni serba sedikit la info yang aku terjumpa lalu dibaca dan ditaip untuk di kongsi sesama kita.... he he he... check it out.... alamak cakap omputih tu...he he he..... korang layan la mana tau dapat membantu serba sedikit...tak dapat membantu dapat menolong ye tak ...he he he... haaa ni dia... zaassss... layan.....he he he

- Kalau anda perhatikan betul betul, Monalisa tidak mempunyai bulu kening. itulah fesyen yang menjadi ikutan wanita Florence, Itlay pada Zaman Renaissance.... he he he ye ke.. ada..ke..
 - Apabila anda makan nanti ,tidak kira la makan tengahari ke, pagi ke, malam ke... ingatlah pada fakta bahawa pada asalnya kain penutup meja digunakan untuk tujuan mengelap tangan dan muka selepas makan....he he he...
 - Medal hadiah keamanan Nobel berukiran imej tiga orang lelaki telanjang sambil memegang bahu antara satu sama lain.... oppssss...
 - Kalau semua batu Piramid Cheop di mesir dikeluarkan, ia cukup untuk melihat bumi dengan dinding setinggi 0.6 meter... peerrrggghhh
- Topi seorang chef dibuat sedemikian rupa supaya ada angin yang berlegar di dalam topi itu agar kepala situkang masak sentiasa dingin walaupun bekerja di dapur yang panas.... he he he
 - Nama asal Bank Of  America ialah Bank Of Italy... haaaaa
- Perkataan Checkmate berasal dari bahasa parsi iaitu "shah mat" yang bermaksud raja dah mati .. hmmmm....
 - Keluasan benua antartika adalah 14 juta kilometer persegi. jika negara India dan China dicantumkan, keluasannya masih gagal menandingi kawasan benua beku itu, ini kerana 90 peratus benua Antartika dilitupi ais dengan ketebalan kira kira dua kilometer, manakala keluasan ais pula 30 juta meter persegi, jika semua ais di Antartika cair paras laut akan naik mendadak diantara 50 -60 meter dan akan menenggelamkan sebahagian besar muka bumi kita.....
 - Tubuh manusia merupakan satu ciptaan yang sangat menakjubkan. peredaran darah dalam badan begitu tersusun bergerak antara arteri, vena dan kapilari darah, seorang manusia dewasa mempunyai 206 tulang rangka, 650 otot dan lebih 1000 tulang sendi, di bahagian paru paru pula terdapat lebih 750 juta kantung udara....
 - "Solar Challange" merupakan kapal terbang pertama menggunakan tenaga solar yang merentasi selat inggeris, kapal terbang buatan Amerika ini dicipta dengan 16,000 kuasa Photoelektrik, pada 1982 ia diterbangkan oleh Stephan Ptacek 28 dari sebuah tempat 40 kilometer di barat laut Paris, Perancis dan mendarat lima jam kemudian di Kent England....

haaa tu dia ..he he he ..cukup kot...apa...nak lagi..he he he.. nanti ada masa aku cari lagi info yang best best untuk aku dan korang semua...he he he... tak da hal nye.... line clear.... aku rasa dapat lah sikit pengetahuan buat kembang kan urat saraf dekat dalam kepala otak kita .... bukan kembangkan perut ye...he he he.. dapatlah juga... tak banyak sikit... membantu kecergasan otak...he he he... ye ke tu  he he.....ok la .... korang layan la apa yang patut...he he he... ok la... Jumpa lagi dilain rancangan ye....... he he he...dalam racangan pernahkah kita tahu.... ecewahhh... he he he..... tata...

23 Pengulas Sukan:

KUREKURE COMEL berkata...

mina gelak besau ni...
aduuhh...bg fakta...tp buat lawak ye..hihihi...

Cekodok berkata...

banyak fakta menarik... gua harap lepas orang baca fakta lu.. jangan plak ada yang slumber g amik alas meja tu buat lap tangan beramai2.. tak pasal kena halau.. hahaha

khaifaiz berkata...

Haha.. Tak bole nak disangkal lagi.. Memang Info yg menarik la bro.. Jgnlah ada pmpn yg cukur kening lepas ni dah lah...

Surie berkata...

dah macam segmen sequal..hehe~
tapi best!cukur bulu kening bukan saje menjadi ikutan pd zaman Renaissance, tapi zmn skg pon ade..haram woo cukur kuning!

Nasriq berkata...

oooo..berkembang laju dah darah dalam salur2 otak aku ni...

tapi ada jugak sekatan tu terutama dalam ilmu alam...

Surie berkata...

sori2..typo le..bukan cukur kuning tapi cukur kening ;p

kau kesah ke?? berkata...

err.. tekejot baca fakta itu.

zati embong berkata...

jat suke no 2!haha.

try la kalau sape2 buat cmtu, memang kena pelangkung dgn jat.amboi,ekspress betul nak men lap merata2 tempat eh?haha

Eda berkata...

eh..bank of amerika tu bank of italy?

ermm..amerika ciplak la ni kiranya ek..huhu

Mr iz berkata...

mina - cover ckit...he he he ..tersembur dah tu...he he he

cekodok - ye jangan buat begitu ye...kalau nak buat juga cover cover.... he he he

khai - he hehe... kalau ada macam tu... lari aku...eh eh.. tak kenal...he he he

surie - ye betul tu cik...haram woo cukur kuning...eh kening.... he he he

nasriq - he he he jgn mengecut sudah le... he he he... ilmu alam ada roadblock kot.... lariiii....he he he

kau kesah - tak pe terkejut tu jangan terkentut sudah le... he he he...eh eh mana dtg bau ni...he he he

jat - he he takut gak kena pelangkung tu...bila jat tak da baru buat...he he he

eda - he he he ke ada hutang .... dah settle baru tukar nama kot...he he he

Miss Dill berkata...

subhanallah. uniknya manusia. Ciptaan Yang Maha Esa.


Miss Dill^^

Mr iz berkata...

cik dill - ye betul tu... tapi kita manusia kekadang sering lupa pada penciptanye.....

gigiAriEma berkata...

hahaha. lap tgn dgn muka? mcm penah buat je kannnn :P

Warna Warni Kehidupan berkata...

banyak sungguh info leh dapat kat sini..thumbs up...

aisyah ahmad berkata...

oooo..gitu yekk...baru tau ari ni...cepat2..cari lagi info lain..nak tau lagi..:)

*gelak sorang saye..

Mr iz berkata...

cik gigi - mana tau ni... he he he.. lap gigi je blum lg ...he he he #:)

warna warni - sama sama lah kita kongi... he he he

aisyah - ehemm...he he he... ok pass no poblemo... he he he

zia amalin berkata...

selalu tengok org lap tgn kt alas meja bila p mkn kt mn2 kafe...huhuhu
sllu pk diorg ni xbetul, tp rupa2 nya zia yg pk xbetul...

Mr iz berkata...

cik zia - he he tu la pasalnye...he he he tak baik tu, pkir org lain tak betul... lain kali buat dek je...he he he

zia amalin berkata...

keh keh keh...dulu2 la
skg ni dh jadi budak baek..!!!

Mr iz berkata...

zia - he he he bole caya ke tu...he he he

zia amalin berkata...

opkOs la..y nOt???
skg mau jd positive thinker la plak...xmo da bprasangka kt org..insap2.hehehe

Mr iz berkata...

zia - he he he ..caya...caya... elok le macam tu..he he he

zia amalin berkata...

hahaha..tenkiu2.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...