Jumaat, 15 April 2011

Air Kelapa

kelapa boleh dikatakan atau diketegori pokok serbaguna....

          Ini ada cara mudah yang nak dikongsi... kira petua ... he he he... kira berkenaan dgn diri ... petua ni dah pernah di terbitkan dulu...lama dah... mungkin ada yang dah tahu... ataupun yang masih tak tahu...dan mungkin juga hendak mengetahuinya... kira petua mudah dan murah untuk kita kongsi sesama kita... korang layan je lah ye...he he he he...sesi bertemu dengan nenek..... he he he.    

     kenapa dengan muka kau tu.... nampak kering tak bermaya je.... kata nenek...
letih la nek ...kerja banyak...main panas .... tido pun tak cukup la nek....
     ala... bawa betenang... rilek je...meh sini kat nenek... nenek bagi petua.. kasi muka kau tu nampak lembab sikit dan berseri.....
wahhh...best tu... nak... camana nek...
    meh la dekat sikit... haaaa ... macam ni caranya.... kata nenek :

bersihkan muka dulu dengan air suam, kering kan muka, setelah itu cucilah muka kita dengan air kelapa, biarlah air kelapa itu kering di muka selama setengah jam, selepas itu barulah dibilas dengan air yang bersih... lakukan cara ni tiga kali seminggu sehingga muka kita yang nampak kering akan berubah kelihatan lembab dan lebih berseri....
    haaaa... mudah kan.. kata nenek....
waaaa... iye la nenek... kena cuba ni nek... patut la muka nenek nampak berseri ...ala ala ....macam model... ha ha..
    kau ni ada ada aje... kau cuba tu dulu..mesti nampak perubahan nya.... kata nenek
iye la nek.... sekarang juga saya cari kelapa.... terima kasih nenekkk...

p/s : sumber gambar dari acik google... sumber kelapa korang kena cari sendiri lah ye...he he he... cara yang cukup mudah dan murah la...rasa aku... tak pun pergi je kedai yang ada parut kelapa... acik nanti nak belah kelapa tu... air nye dari di buang .. baik bagi kat saya,,, acik pun dapat pahala... he he he... dapat free lagi...he he he... apa lagi ...he he he...cuba lah....he he

34 Pengulas Sukan:

khaifaiz berkata...

owh.. nk nmpk lembap yer.. tp muka aku ni berminyak la.. ada petua tak

Surie berkata...

penah gk basuh muka dgn air kelapa ni..dolu-dolu la..mak yg ajar..tp lame dh tak buat sbb segan nk mintak kt kedai..huhu~

Basuh muka guna wudhuk lg bgus..bila dah berwudhuk tu, jgn lap..biar air tu kering sendiri..InsyaAllah berseri dan tenang je muka kite walaupun tgh stress =)

Nasriq berkata...

Hohoho... habis la pokok kelapa dekat rumah aku tebang nanti...

Mr iz berkata...

khai - he he he ... eden torai ... pasal tak lama lagi kan...he he he....no poblemo... he he

Mr iz berkata...

cik surie - ye betul tu cik surie...air yang melindungi diri kita semasa di alam lain...he he he... terima kasih cik surie kongsi sesama ye...he he he

Mr iz berkata...

nasriq - kalau ada lebih bawa datang ... musim panas ni...he he he ... yang muda kasi campur aiskrim dgn ais batu blanded... wallllaaa...hmmmm..slurrrpp...

TiKa LEh berkata...

ooo..baru tahu..tq2..

gigiAriEma berkata...

wahhh tetiba rasa dahaga plak.. hehe
kalau nak kasi elang jerawat cana lak tuh? tnya nenek tau... hehe

ChaCha berkata...

baru tau..keke..selama ni dibior gitu je..keke

KHRLHSYM berkata...

wow, tapi kat kl ni kelapa mahal lah. hihi.

Miss Dill berkata...

air kelapa sangat sedap!

coconut shake pun sedap!

tapi tak pernah terfikir nak sapu kat muke. hihi

Miss Dill^^

ïêmå å¢klê§ berkata...

xmau la..
nak minum lagi best..
bestnya dapat air kelapa petang2 ni

aisyah ahmad berkata...

ooo..petua baru ni..nak terai la..nak jugak muke beseri macam nenek..ngeh3..

kelapa mahal dah sekarang ni kan Mr.Iz..

cinta nabella berkata...

WAHH ..jdi dahaga tba-2 je pas tgk gmbar tu ..hehe ..

Mr iz berkata...

cik tika - sama sama tq ye... he he he

Mr iz berkata...

gigi - eh cik gigi...he he he...serupa la dahaga jugak ni ... nak hilangkan jerwat ye...he he he...tutup mata... hilang kan ..he he he.... nanti saya cuba tanye ye...he heh e

Mr iz berkata...

cha - sian air tu cha...he he he...selam ni tak dipedulikan lansung....he he he lepas ni buat buat lah peduli ye cha...he he he

Mr iz berkata...

khrlhysm - ye la kl ni memng kelapa mahal... nak kena g kedai parut kelapa kot...yg bole dpt murah atau free.... he he he

Mr iz berkata...

cik dill - wah coconut shake tu yg tak tahan tu.... he he he.... lepas ni cuba lah cik dill... mesti lepas ni orang ckp... cik adik ni tingkatan berapa ye..he he he...jgn marah ye cik dill...gurau je...he he he

Mr iz berkata...

iema - nape tak mau he he he takut muka kena hurung semut ke...he he he... coconut shake best cik iema..he he he

Mr iz berkata...

AA - nenek muka ala ala model tu...he he he... torai yo mudahan nampak gak supo model.... he he he... ye la cik AA kelapa skarang mahal la... pokok kelapa makin kurang kot... tak pun pasal minyak naik ...kelapa pun naik harga...he he he

Mr iz berkata...

nabelle - he he he he mai secawan..he he he..eh salah la pulok... mai sekelapa...he he he...

Eda berkata...

waa...boleh cuba nih..nk kena pegi pasar la ni kalau nak dapatkan air kelapa yang pure..

aleen aiden berkata...

haish..mcm syg pulak nak jirus ngn aer klapa.klapa da la mahal.minum lagi sedap.hahah

azi nur berkata...

wahh boley try test la..lepastu tunggu semut makan..hehe xla gurau je~

Mr iz berkata...

eda - he he he ... ye betul tu cik eda kat pasar bole dapat murah sikit kot...

Mr iz berkata...

aleen - he he he kasi minum sikit kasi jirus sikit...he he he... kelapa kat pasar murah sikit kot kat gerai memang mahal...he he he

Mr iz berkata...

azi - try la tengok mesti ada yang berubah...he he he.... jgn tunggu semut makan tunggu hurung je dah le...he he he

zati embong berkata...

haha.jgn tidur plak semntara tunggu kering 2.kang membngkak kena sengat dgn hidupan bergerak dan terbang.haha

Mr iz berkata...

jat - he he he...ye betul tu cik jat..he he he...karang bukan nampak berseri..tapi nampak bertubi pasal membengkak...he he he

~Nabilah~ berkata...

hahaha......frst tyme dngr ptua nie....btw,klau mnum air klapa lg best...

KUREKURE COMEL berkata...

ala....bru lepas minum air kelapa td...


agak2 kalau dah masuk perut...air tu ada effect sekali kat muke tak...hihihi

Mr iz berkata...

nabilah - he he he ye betul tu cik nabila minum memang best nak nak time cuaca panas ni..he he he... kasi tambah ais krim lg syok wooo....he he he

Mr iz berkata...

mina - he he he tak ajak pun..he he.. kalau masuk perut cik mina.... effect dia jadi hilang dahaga dengan kenyang kot...he he he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...