Khamis, 14 April 2011

Ruang

Ruang yang di sisi oleh UFO ...... he he he


ha....mari... mari.. yang jauh mari dekat... yang dekat mari rapat.... ye yang rapat tu.... mari lihat... he he he macam nak jual barang dekat pasar la pulak aku ni … he he he..... bukan apa dalam kehidupan kita ni, kalau terlalu serius pun boleh membosankan … boring...beb... keceriaan itu perlu dalam mengharungi kehidupan... he he he... rasa aku salah satu awet muda kot... he he he... cuba tengok muka orang yang terlalu serius dalam kehidupan nya ..he he he...nampak tua kan... eh ye ke tu..... dekat sini aku nak kongsi lah beberapa tips atau fakta yang aku selongkar....... tentang warna....warna dalam pengunaan ruang..... atau rumah..... korang layan lah tengok .. mana lah tau boleh juga diguna pakai...he he he

Tips dan Fakta :
  • warna mempunyai kuasa mencipta mood serta silap mata yang memberasangkan...
  • Mempamerkan warna pada ruang adalah langkah yang berani kerana ia memberi kesan yang menakjubkan...
  • Warna terang dan garang akan “complement” diantara satu sama lain dan mengundang dialog kepada ruang......
  • Ruang yang memasukkan warna dan barangan seni “art” membuat kita merasa lebih gembira dan sentiasa memanggil manggil kita untuk pulang....
  • Warna kuning melambangkan sinaran cahaya sang suria, biru lambang lautan yang menyegarkan, merah pula lambang kegembiraan....
  • Warna garang tidak bertentangan dan berteriak untuk mendapat perhatian – malah membangkitkan“emotional response” dan membantu memperkukuhkan mood pada ruang......
  • Cermin keseluruhan dinding dan cermin berbingkai akan membantu melebarkan ruang, warna dan cahaya. Sambil memberi dimensi ketiga kepada dekorasi kita.....

he he he he ...tu lah dia serba sedikit dan sememangnye sedikit benda yang aku nak kongsikan pada korang semua...walaupun agak sikit rasa aku.. sekuarang kurangnya dapatlah juga membantu kita dalam medekorasi rumah kita... he he he... mana lah tau ada yang tetiba nak buat perubahan warna dan ruang pada rumah kita... boleh lah juga diguna pakai....he he he.....

31 Pengulas Sukan:

zati embong berkata...

kalau pndai bermain dgn kaler,mmg hasilnya sgt cntik kan ijat.

hihi.

M a W a D D a H berkata...

baguslah bgi idea warna mendekorasi rumah...klu dpt warna yg sesuai ngan mata kita, syoknya kan...

Nasriq berkata...

boleh ganti tempat eriq deco deco cam ni...

Surie berkata...

Ingatkan cite psl ufo..skali silap daaa~

so, pelagi, jom la mendeko umh ikut penggunaan warna yg betul!

Warna Warni Kehidupan berkata...

walla..tak de bakat nak bermain dengan warna ni..sudahnya lebih banyak gunakan warna putih je hehe

khaifaiz berkata...

Yeah.. bila baca terus ingat nak gi kedai cat..

skang kene panggil hang Erijat Deko deko.. hahahah

syazee berkata...

huhu..ingatk nk story mory sal ufo tuh..:)

Miss Dill berkata...

kalo dah campur aduk, tak comei dah. sbb lame2 jadi warne gelap semacam. huhu

Miss Dill^^

l a l a , S h a h e i l a berkata...

Kaler pun memainkan tahap confident kita dlm kehidupan seharian..

ChaCha berkata...

warna...it is part of our life sedap x sedarkan. cha suka main dengar warna. tak ada warna kusam gambor cha tangkap..waaaa!

aisyah ahmad berkata...

agak2..ade tak orang cat rumah macam warna pelangi Mr. Iz??

AA tetap suka warna hitam!!hehe

KUREKURE COMEL berkata...

mina suka warnan purple dgn pink...
agaknya luas tak?hehehe...

Mr iz berkata...

cik jat - ye betul tu cik jat...susah juga nak jumpa orang yang pandai bermain dgn warna ni...he he he

Mr iz berkata...

addah - ye cik addah ... kalau dapt yg sesuai best la...ni slalu dapat he he he... berpinar biji mata ...he he he

Mr iz berkata...

nasriq - boleh kot...he he he... mesti ada yg muntah ...pasal pening...he he he

Mr iz berkata...

surie - he he he... gimik je tu...he he he.ye jom mendekorasi rumah...he he he

Mr iz berkata...

warna - he he he ... serupe le... putih pun ok gak... kalau kena dgn aksesori dalaman nye.....menarik ...tertarik juga...he he he

Mr iz berkata...

khai - he he he he ....nama baru tu ...he he he...

Mr iz berkata...

syazee - he he he.... gimik maut tu...he he he..opppsss..he he he

Mr iz berkata...

cik dill - he he he betul tu cik dill...nak campur pun kena ada skiil...he he he..baru dapat warna yang menarik... kalu main taram je..he he he... kekadang pun cantik juga...he he he

Mr iz berkata...

lala - ye betul tu cik lala... warna bole menukar mood kita kan...he he he

Mr iz berkata...

chacha - ye betul tu cik cha...pandainye... ye saya slalu gak layan cik cha nye gambar menarik gak...berbicara menggunakan gambar....he he he

Mr iz berkata...

AA - he he he bulum pernah jumpa la cik AA... tpi kalu buat dekat ruang yang khas ...lepas tu taruk dekorasi bertema alam semulajadi... ok ga tu...he he he... hitam itu menawan.... he he he...

Mr iz berkata...

cik mina - kalau kena dengan sudut... cahaya.. ok gak... aksesori cermin... he he he nampak luas tu.kot... he he he

Titisan Hujan berkata...

waa..ckp sal warna ni,
sbnrnya ada warna2 yg tertentu jgk yg sesuai mengikut hari ^^,

jumaat - hijau
sabtu - merah
ahad - hitam
isnin - putih
selasa- pink
rabu - biru
khamis - kuning/oren

Mr iz berkata...

zia - he he he...terima kasih syer sesama ...he he he

Titisan Hujan berkata...

sama2..tiap2 hri t pakai la bju ikut wne.cth hr rabu - biru (resonans dan momentum)--->sgt sesuai tuk bhujah,bmesyuarat,bpidato--->paras hormon tiroksina dirembes oleh kalenjar tiriod ^__^

Mr iz berkata...

zia - wah cik zia saya baru tahu pasal warna boleh juga merangsang hormon kita... wah cik zia kena wat info macam ni... sangat berguna untuk kita... terima kasih cik zia ye...

Titisan Hujan berkata...

sama2 kasih..okey t zia msuk kt entry

Mr iz berkata...

zia - dah masuk nanti inform ye... thanks

Titisan Hujan berkata...

zia dh post kt blog tentang warna...jenguk2 la...moga ade sdikit perkongsian yg zia boleh beri..hik hik hik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...