Rabu, 27 April 2011

Kemajuan

Zaman Sekarang kalau tak ikut atau kejar boleh ketinggalan ... kemajuan ... Malaysia ni dah nampak sangat banyak kemajuan....dalam masa sesaat je dah boleh berubah.. nak nak nya teknologi ni...... dan juga bermacam kemajuan yang ada sampai tak tekejar... berfesyen ....gaya rambut.... kereta...motor..komputer.... perrgh banyak lagi tu ... tak terkejar woo ... asyik asyik kita yang terkejar kejar...... kejar apa ..tak tahu lah aku... risau pun ada juga kalau tak ambik tahu serba sikit pasal kemajuan ni.... boleh bikin masaalah ... 
Budak budak zaman sekarang ni...dengan kemajuan yang ada membuatkan mereka semakin bijak......cerdik..... pandai.. cara.. gaya... malah permainan pun dah lain ....  tak macam orang dulu dulu, banyak pakai tenaga....budak zaman sekarang ni banyak pakai jari jemari je........kalau terlampau bijak pun susah juga.. takut tiba tiba ...  tanya soalan yang pelik macam dekat bawah ni... pening juga nak menjawab tu... nak nak kalau yang tanya anak kita sendiri ..... tak ke korang pening nak menjawab....
.
The Good Old Days

p/s : .Ini nak ketegori soalan jenis apa pulak ni....he he he..  ketegori bijak... terlampau bijak... atau sengal....atau hampeh.....he he he..

Dalam mengejar kemajuan.. jati diri jangan diabai serta dilupa... jangan hanyut dengan godaan kemajuan.....ingatlah siapa diri kita disisi nya... kita insan kerdil........berhati berwaspadalah...

34 Pengulas Sukan:

Titisan Hujan berkata...

terkejar dikejar mengejar berkejar...

pape pn pastikan seimbang dlm mengejar dunia akhirat
^^,

zati embong berkata...

lebih2 lagi kemajuan yg kdg2 menyesatkan.propaganda barat.banyak contohnya.

masam tul muka bapak bl tnya soalan tu O.o

~Nabilah~ berkata...

btol la...bdk2 zaman skrg nie,kcik2 pun dh pkai hp....pastu ciap ade fb lagi...cayalah...hahaha

Encik MamaT berkata...

hehe.. kalo soklan mcm tu jenuh jugak nak pikir tu... tapi ini semua kemudahan.. kadang kemudaahan senang di salahguna... kesan buruk lebih byk jika tak kawal...

myzasuki berkata...

perghh, kirenye kite kne men kejar-kejar lah ngn teknologi nih?
haishh =.=

Nasriq berkata...

sampai satu masa nanti kita akan jadi seperti nenek dan atok2 kita yang pakai smartphone tapi hanya guna untuk call sahaja. sms pun tak reti pasal touchscreen! progam canggih manggih lain sekadar hiasan semata mata...

aisyah ahmad berkata...

aiseyymenn...ade pulak la budak sekolah rendah tanye soklan gitu yek Mr.Iz..kalo AA...aa jawab balik..."please do ask Mr. Google.."

Lecturer AA pernah pesan..jangan dikejar sangat teknologi..sebab memang tak terkejar punye..so, cukup lah sekadar amibik tahu mengenai nya..

M a W a D D a H berkata...

yang dikendong xdpat, yang dikejar berciciran...

eh..kena ke dgn entry nie...hehe

sayangku azida berkata...

kalu pandai mendidik anak-anak dengan betul ...insyallah perkara2 tu tak jadi..tepuk dada tanye selera..hehehe...selera makan ada jer...hihihi...

Miss Dill berkata...

they called it snail mail, boy.

damn.

Miss Dill^^

khaifaiz berkata...

aku antara org yg dah ketinggalan

missSenget berkata...

no e dear..jz mail.. hahaa..

payah tuu soalan die...

susu skrg mahal2..nak xnak budak2 kene cerdik jugak.. kalau tak mmbazir bg susu mahal2.. :P

kau kesah ke?? berkata...

soalan budak itu boleh dikategori sebagai sengal kot ... sebab dia mesti tak tau sejarah kan? itu leee pentingnyee sejarah educaaation... kemajuan kengkadang tak bagus..

KUREKURE COMEL berkata...

kalau mina kompem tergagap2 dah...gile kentang soalan..hehehe...



jgn lah terkejar sgt kan..nu kat akhirat penat berlari pulak...huhuhu

Ezay Hadry berkata...

aku pun takley nak bagi jawapan ke kat budak tu..hihi
tapi kadang2 teknologi bukan makin murah..walaupun handphone or laptop murah2 sekarang tapi tetap tak lasak macam dulu

azi nur berkata...

setiap hari ade je handpon baru kat japan nun...semakin hari semakin cangih....hurmm! kalau gitu kene cepat la ek..

Mr iz berkata...

titisan hujan - ye betul tu... tak kira apa yang dicari dikejar..... bak kata cik zia...pastikan seimbang sebelum di timbang....he he he

Mr iz berkata...

zati - ye betul tu cik jat.. kena peka dan berhati hati lah kan ... tak gitu cik jat....he he he...pak dia tengah muskil kot..he he he

Mr iz berkata...

nabilah - tu la kan cik nabilah siap pakai I-phone lagi tu...he he he

Mr iz berkata...

encik mamat - ye stuju tu ... kemajuan menyebab kan semua menjadi mudah.... he he he....

Mr iz berkata...

myzasuki - he he he kita yang tak dapat nak kejar nya kot... asyik tertinggal bas je ni...he he he

Mr iz berkata...

nasriq - ye mungkin juga begitu akan terjadi suatu hari nanti kot...he he he

ChaCha berkata...

lagi lama lagi baru dia mari...he2...jenuh nk ligan..tp kne beringat jugak..nk kjr kemajuan..

Mr iz berkata...

AA - Jawapan yang bagus tu cik AA....he he he.... betul tu cik AA kita kena juga tahu kan tak banyak sikit pun jadi lah ....

Mr iz berkata...

mawaddah - kena la tu ... betul juga tu ..nak kejar pun pastikan dapat..kalau tak.. jadinya macam cik addah kata la ya...he he he

Mr iz berkata...

azida - ye betul tu wahai si iateriku..he he he... ni pun rasa macam nak tepuk perut je ni...he he he...macam kosong je ni... tomyam sayur campur ye...he he he

Mr iz berkata...

miss dil - he he he he...snail mail ...he he he

Mr iz berkata...

khai - he he he sama la kita khai... cucuk angin je la...he he he

Mr iz berkata...

miss senget - a'ah kan betul juga kata cik senget ni...he he he he

Mr iz berkata...

kau kesah - he he he he bole jadi juga tu cik bedah kan...he he he..sabau je la ye... steady la cik bedah...he he he

Mr iz berkata...

mina - he he he ijat kalau qayyim tanya macam tu..he he he bukan gila kentang lagi dah ni ...bole gila baboon wooo..he he he... betul kata cik mina ..jgn terkejar biarkan selari.... he he he

Mr iz berkata...

Ezay - ye betul tu ... kuantiti tak menepati kualiti...kan...

Mr iz berkata...

azi nur - betul tu... kena cargas juga kan...he he he

Mr iz berkata...

chacha - ye betul tu cha beringat tu kena selalu....ikut kemampuan kan..he he he... takut silap nanti tersengat pulak...he he he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...