Jumaat, 20 Mei 2011

Ambil kesempatan

ni macam nak jadi dah ni....... he he he

      Aku ni orang yang jenis macam ni memang aku hangin sangat ni... aku bukan nya orang yang senang...tak paham ke atau buat buat tak paham.... bila susah bukan main minta tolong.... lepas tu buat dek..buat buat hilang ingatan.... takan sampai aku nak sound sampai semua orang tahu pulak... karang siapa yang susah siapa yang malu...kalau dah pandai meminta tu... pandai pandai lah memberi balik.... ni aku tengok ...motor boleh pulak upgrade kasi baru....siap makin besar lagi... aku siap aku bagi hint  lagi ." aik takkan senyum je kot tak ada pape untuk aku yang dah bagi tu takkan buat buat lupa je".... itu pun masih buat buat tak paham... ...hmmm...aku tengok kau ...kejap kecik ...kejap lagi kecik ni...dah tak nampak yang kau tu besar dah...boleh bikin hati panas menggelegak.... membuak buak.... melimpah ruah...dah macam nak jadi hulk dah ni....
manusia ni kekadang perangai memang macam tu...bila mahukan sesuatu perrgh... mulut manis pandai berkata kata...lembut lidah beralas madu....... silap aku juga..salah aku juga.... mudah percaya...ataupun aku ni si bendol..... aku bukan apa bab dia kata nak beli susu, lampin anak dengan nak buat belanja dapur tu yang buat aku tak tahan dengar tu... pasal aku pun ada anak juga ni ada keluarga juga...dalam hati kesian juga member aku ni........ala kawan tak pe la... ...walaupun aku ni bukan lah orang yang berkemampuan sangat.. tapi bila memikirkan yang dia lebih memerlukan...tolong lah...tolong menolong kan amalan mulia......
ini  la dikatakan kawan mau bikin lawan ni... korang kena lebih berhati hati ...dengan kawan kawan yang jenis macam ni...bahaya..... boleh jadi kes naya wooo.... pertimbangkan lah seelok elok nya jika nak membantu orang yang jenis macam ni....... jangan jadi semacam aku ni...makan hati di buatnya...dah macam nak masak kicap je hati ni baru sedap dimakan...... atau aku nak kena buat macam along ... tampal gambar kat kawasan aku ni...sudah pinjam tak mau bayar....haaa...baru dia mau ingat kot....aku ni jenis tak pandai nak buat naya kat kawan..... jadinya sabar je la . he he he.
ini lah dia kalau memikirkan kepayahan orang lain kita pulak yang lagi parah...... jadinya lepas ni...sekali je lah aku tolong lepas ni susah camana pun kau...hmmm.. pandai pandailah kau mensettle kan sendiri.....lepas ni minta tolong dengan aku juga...he he he... aku bagi peace sambil berkata..."brader lu punya periuk lu pandai pandai la kasi isi...kalau tak lu sendiri mau ingat la brader. ... pisang mungkin takkan berbuah dua kali brader... kalau berbuah dua kali juga ...alamat jadi lempeng atau cekodok la jawab nya si pisang tu brader".... he he he boleh ke itu macam .....adakah aku kejam... oh tidak....he he he........

P/s : beringat sebelum terkena...dah terkena akan menjadi pengalaman berguna....he he he
        sumber gambar dari acik google ...he he he

36 Pengulas Sukan:

gigiAriEma berkata...

aiyo.. jd hulk dah ke tuh??? hahahaha

tuh la kan org yg tak pikir mslh org sama..

iz jgn bg dah la lepas ni.. bole je ckp gitu.. xkejam sgt.. hihi :P

Encik MamaT berkata...

wah.. ni yang wa nak ayat lu ni bro... haha... kot leh payung makan tgh hari ke.. hahahaha


biasa la tu.. nak mintak tolong baru kenal erti kawan.. baru kenal erti sedara.... hehe... rileks bro...

missSenget berkata...

mintak je terus direct..

mungkin die mmg pattern xpaham cakap kiasan2 ni.. hahaha

M a W a D D a H berkata...

itu la...hati kita baik mahu tolong...mahu mengurangkan kepayahan org lain...last2 skali kita yang terkena...huhuhu..

kena bersabar je la...kalau nk mitak tolong kali kedua, fikir2 kan, renung2 kan.....hehehe

Siti Aziz berkata...

beringat sebelum kena...T.T

Titisan Hujan berkata...

"fakta menyatakan bahawa rakyat malaysia merupakan rakyat yg paling bermurah hati dan suka bersedekah.."

tp bsedekah xkena tempat.

tetttt....
tp betol la bl dah kena jdikan pgajaran.
sabar aje lah dgn manusia2 cenggini.mungkin balasan kelak lg berganda2

apa yg penting ^___^
hadapi dengan senyuman

khaifaiz berkata...

aku pn dah byk kali kene ni.. Paling tak tahan siap kutuk aku belakang2.. tak tahu apa salah aku.. Malah aku ni yg selalu tolong dia.. Bkn nk kan balasan.. Mlh aku tak mintak pun dia byr hutang2 tu.. tp kenanglah sikit...

Memang pengalaman mengajar segalanya

zati embong berkata...

huhu.ade jugak yg snggup guna alasan cmtu,tp padahal gunakn duit utk tujuan lain eh?

sayangku azida berkata...

kite pun tgh tgu org nk byr blik duit...dkt bertahun wat dek je..yg pelik ari2 makan kat luar,walaupun dah masak kat umah...huhuhu...

dill berkata...

susah la manusia macam tu kan. bile susah cari kite. bile dah senang, batang idung pun tak nampak

dill.

Nasriq berkata...

sebab dah terkena sekali, sampai la ni sangat kemut untuk bagi pinjam dekat orang lain...

| gad1s s0ypans | berkata...

hehe...
memindas kelemahan 0wg lain demi kesenangan sndri.....

sab0r je lar yep.....
(=

TiKa LEh berkata...

sy slalu terkena sbb sy xpndi nk tolak kalau org mntk pnjm duit..hoho..padahal xkaya mana pun, tp org suka pnjm..n org tu mampu sbnrnya..huhu

ïêmå å¢klê§ berkata...

bese la manusia semua nk senang...
sabo je ler...

~Nabilah~ berkata...

sabar2..btw,klau dh pndai pnjam 2,pandai2 la bayar...buat2 lpe plak..huhuhu

Mr iz berkata...

gigiAriema - ni tinggal nak tukar kolor je ni...he he he... lepas ni kena kot...gigi kata boleh...pasni silap silap kena gigit kot...he he

Mr iz berkata...

encik mamat - tu la pasal dia orang ni...wayang kuat woo... pasni silap la kot kala mau minta tolong...he he he

Mr iz berkata...

miss senget - lepas ni kena la tu sound direct... kena guna ilmu telinga berapi la dia lepas ni...ha ha ha

Mr iz berkata...

mawaddah - tu la pasal nya kan... lepas ni minta tolong juga bukan kena beringat lagi dah...he he he... i'm sorry.... he he he

Mr iz berkata...

siti aziz - he he he terkena dah ni...he he he

Mr iz berkata...

titisan hujan - fakta tu betul la...he he he... ni pun tengah tersenyum ni...he he he...walaupun hati panas...he he he..... senyum itu pengubat..he he he

Mr iz berkata...

khai - wah ko lagi maut tu ..siap kutuk belakang tu... hissshhh... tak kenang langsung dia orang ni.... nak jadi hulk juga ke khai...he he he

Mr iz berkata...

zati - rasanye lah cik jat... lepas ni tak da lagi dah kot nak tolong nye...he he he

Mr iz berkata...

sayangku - sama lah kita kan... he he he

Mr iz berkata...

cik dill - betul lah cik dill... bila senang... hilang ...bila susah rapat je... tak leh pakai orang macam ni...kena berjaga selalu lepas ni... he he he

Mr iz berkata...

nasriq - aku pun rasa nak ikut macam kau juga la lepas ni...selamat... he he he

Mr iz berkata...

gadis soypan - tu la pasal ....lepas ni... cap tangan la jawabnya... ni pun tgh sabar kalau tak... baju koyak dah ni... nak bertukar jadi hijau...he he he

Mr iz berkata...

tika leh - lepas ni kita kena lebih keras hati kot dengan orang yang jenis semacam ni... kan cik tika kan...he he he

Mr iz berkata...

iema ackles - semua nak senang punya pasal segilintir yang menjadi mangsa... bahaya orng jenis mcm ni.... kan... nasib baik ada orang sabarkan kalau tak...he he he he

Mr iz berkata...

nabilah - ye betul tu.. buat buat sangap pulak kan ... nak kena baling dengan batu lesung tumbuk cili tu...baru ingatan dia pulih kot...he he he

KUREKURE COMEL berkata...

ayooo...mina selalu kena....mina jenis tak sampai hati....


padahal dah bpe kali kena...cmne nak atasi perangai cmtu ek....


bkn kata nak baik ke....cuma mkn hati ....bak kata mr iz tu....

Mr iz berkata...

kurekure comel - tu la pasalnye cik mina kan kita tak sampai hati tengok orang susah... tapi orang nye memang suka tengok kita makan hati ... lepas ni kena keras hati sikit la kan ... tak gitu cik mina...he he he

Nur Liyana berkata...

haih macam2 orang!!!
tak tolong salah, tolong pun bersalah!!!!!

hehee

harap2 yana tak jumpa org cmnie!!!

Mr iz berkata...

nur liyana - harap harap nya gitulah kan cik liyana... kena berhati hati.. manusia ni nampak sama ..tapi hati tak siapa pun tahu kan...he he he

CikAizA berkata...

hahaha... sabaq naa.... manusia mmg lupa daratan... lembut gigi dari lidah... smackdown jer kalau susah2... hahah

Mr iz berkata...

cikaiza - he he he he betul tu... memang nak kena smackdown tu... do you smeeellllllaaa.... he he he he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...