Selasa, 17 Mei 2011

lesu gaban

letih sampai gitu...he he he.... amik kau...  


Haii kenapa dengan kau ni...mengeluh je.... nampak letih lesu saja ... nenek tengok... kerja banyak ke... atau kau ada masaalah ni.... kata nenek pada aku....
tak ada lah nek...kerja banyak sesangat ni... cuaca pun tak menentu ... kejap panas kejap hujan... kata aku pada nenek....
eh ni kan ke kesan sampingan dari .... ribut ke kat filipina kan.... tu la sebabnya cuaca tak menentu sekarang ni...kata nenek pada aku....
wahh nenek pun tahu perkembangan semasa ye nek...he he he... dahsyat juga nenek ni... kata aku pada nenek.
eh ko jangan tak tahu nenek pun advance juga tau...nenek pun ambik tahu juga perkembangan semasa ni.. sekarang ni dah macam macam... maju.. tak macam zaman nenek dulu... lagi satu  nenek pun sekarang ni dah celik celik rabun je internet ni... kata nenek
wah bagus lah nenek sekarang ni....banyak kemajuan ...he he he... nek pasal letih lesu ni ...nenek ada apa apa petua tak yang boleh hilang kan letih lesu ni nek...ni dah rasa lemau je badan ni.... kata aku pada nenek...
ohhh pasal yang tu kau jangan risau lah... meh sini dekat nenek ... senang je cara nya... kata nenek
macam mana tu nek..... kata aku pada nenek....
kata nenek pula....... haaaa macam ni cara nya ye....kau amalkan minum air basuhan beras yang dah bersih punya tau...... jangan pulak yg kelabu jingga tu kau minum.. ya.... amalkan minum sekali sehari... insyaallah akan pulih lesu dan letih badan kau tu.. mesti kau rasa segar ...dan juga air ni boleh juga menambah selera makan... tak payah nak pakai tepung apa tu yang kasi naik badan tu kira macam tepung penaik le .. tapi kau nak kena rajin amal kan la ye......
eh macam tu je cara nya nek... senang je tu... nanti saya cuba dan amalkan ye nek.... he he he he... yang tepung penaik tu sebenarnya susu la nenek...he he he...nenek ni ada la pulak tepung kata nya.... he he he... kata aku pada nenek....
ala mana lah nenek tahu...nenek tengok macam tepung je.... petua tu kau cuba dulu ye.. insyallah mujarab tu...kata nenek pada aku....
ye lah nek akan saya cuba tu.... sebab mudah je caranya... terima kasih ye nek.... kata aku pada nenek.....

p/s : sumber gambar amik kat acik google.... terima kasih acik....he he he

44 Pengulas Sukan:

Siti Aziz berkata...

blh amal jugak nie..ha3

Nasriq berkata...

dapur cek kat kedai... cam ne nak amik air basuhan beras tu... air basuh tangan ada la...

Titisan Hujan berkata...

owh..baru tau
balik umah baru blh amalkan nie.kt ostel xde

huhuh

Encik MamaT berkata...

ngeee... bagus2.... kalo bujang tu try mintak kat kedai makan.. hahaha... adehh...

aisyah ahmad berkata...

ce cube try test minum redbull...gamaknye bekesan..hehe..

**pengaruh iklan tivi...;p

ïêmå å¢klê§ berkata...

nasib baek tukang karut xcakap air basuhan kaki...
haha...

sama la iema pun orng bujang...
dapur kt kedai gak.....
tapi betul ke berkesan???
ijat dah pernah minum ker???

dill berkata...

oh. tepung tu yang baking soda tu ke? saye bukannye tau sangat

thanks 4 da info!

dill.

liyana berkata...

ble try amal..tp mcm plik jer kalu minum..sdapke?hehe

M a W a D D a H berkata...

ijat try dulu sebulan..kalau menjadi post kat entry erk..nak tahu gak keberkesanannya...

p/s: air yg basuhan beras yg last tu cuci ngan air paip or air yang dh masak...hehe..tuk kepastian...

Ezay Hadry berkata...

makan la biskuat tiger tuk tenaga lebih...bhaha lari macam rimau nanti..

republik n9 berkata...

nenek Lu memang best, always up to date

ChaCha berkata...

untuk muka pun boleh dgr cite...hehe..

Mr iz berkata...

siti aziz - boleh no poblemo nya... he he he... terai mujarab wooo...he he he

Mr iz berkata...

nasriq - he he he tunggu je la ..tak lama lagi dapat la tu...he he he...sabar...

Mr iz berkata...

titisan hujan - sabar je la ...he he he nanti dah balik cuba...he he he...tidak syak lagi...he he he

Mr iz berkata...

encik mamat - ye betul tu en mamat ..he he he...tak kan minya air basuhan beras kat kedai pun kena cas juga kot... kalau kedai tu cas juga...emmmm he he he kita bako aje...he he he

Mr iz berkata...

aisyah ahmad - red bull kurang sikit kot...he he he...power root tongkat ali... tu yang baik punya tu...he he he

Mr iz berkata...

iema ackles - he he ye nasib baik kan..he he he... dah ijat dah pernah try...memang boleh pakai kira berkesan juga..tapi nak kena amalkan la.. bukan nya ari ni minum besok ok... kena rajin la...he he he

Mr iz berkata...

cik dil - sama sama cik dill....he he he ada ada je cik dill ni..ha ha ha... tepung baking soda tu kalau telan bukan selera yang naik ...he he he...perut yang naik agaknya cik dill...he he he

Mr iz berkata...

liyana - he he terai la.. rasa macam air sejuk je...he he he ...pejam mata je terai... kira sedap untuk badan la...he he he

Mr iz berkata...

mawaddah - ijat dah pernah terai dah mujarab... air tu mana mana pun bole..skarang kan dahbanyak yang pakai filter pembersih air .... he he he....

Mr iz berkata...

ezah hardi - he he he betul juga tu ..tenaga sampingan kan... takut tetiba jadi tarzan la pulak... rimau nya biskut kita makan woo...he he he

Mr iz berkata...

republik n9 - tu la pasal.. nenek den ni buek eden tokojut gajah yo ni... he he he.....perihatin perkembangan semasa...he he he

Mr iz berkata...

chacha - oh ye ke cha..baru tau ni... terima ksih ye... nak kena buat edisi siasat dengan nenek ni...he he he

~Nabilah~ berkata...

kna amlkn nie..mne la tau,kot2 btol2 jd..hehehe

khaifaiz berkata...

owh.. tp yg tak berkenan tu.. boleh menambah selera makan tu.. Sekarang ni pun dah berselera-selera dah ni

LALA shaheila berkata...

air basuhan beras ni byk kebaikan..

zati embong berkata...

jat kena bagtahu adik ni.dia 2 sekeping gile.sian kat dia.huhu.

Mr iz berkata...

nabilah - amal kan selalu ...he he he... bukan betol lagi dah tu.... memang pasti dah ni....he he he

Mr iz berkata...

khai - he he he ingat ingat khai jangan nanti telebih muatan pulak...bahaya lain la pulak tu...he he he

Mr iz berkata...

lala shaheila - ye betul tu cik lala ...

Mr iz berkata...

zati - ye cik jat kasi dia terai...mana lah tau bole jadi berkeping keping pulak...he he he...kena amalkan la ye...he he he

adwafarahin berkata...

bole la nnt amalkan..hehe

Mr iz berkata...

adwafarahin - sila sila...he he he...mudahan berjaya...he he he

TiKa LEh berkata...

ooo..air basuhan beras..xpnh dgr pun..hoho

dwaty berkata...

saya sekarang ni mengamalkan mandi guna sabun beras... kalau nak air beras yang ori tu... tak le kot... tapi apa yang pasti... kulit halus... soal putih @ tidak tak pasti lagi coz baru jer guna... hehehe

Warna Warni Kehidupan berkata...

ooooo ye ke...tapi kalau masak nasik pun sekali sekala camana tuh hehe

Miss Shikio berkata...

waahh! betul kah?

hahahha~

skarang jugak nak p dapur :p

Mr iz berkata...

tika leh - ... ni kan dah dengar ni...apa lagi ...he he he

Mr iz berkata...

Dwaty - wah sabun beras pun ada ye...mana dapat tu ...saya pun nak juga kulit putih ni.... he he he

Mr iz berkata...

warna warni - he he he ...sekali masak tu ..air kasi simpan satu jug kot...he he he...buat bekalan...he he he

Mr iz berkata...

miss shikio - ye betul sekali...gunakan tanpa was was...he he he

KUREKURE COMEL berkata...

wahhh....yke...tp takut la psl naik berat badan tu....agak seram bunyi nye....hehehe...

Mr iz berkata...

kurekure comel - iye cik mina saya dah pernah terai mujarab... pasal naik berat tu knapa seram.. takut kereta tak bole blah ke cik mina...he he he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...