Sabtu, 14 Mei 2011

Tahukah anda.....


 Tahukah anda... rasa lama tak keudara segmen ni...he he he.... dah dekat jalur lebar kira keudara juga la.. walupun tanpa suara...  jadinya...  keluar la balik segmen... ni...tahukah anda...he he... kat sini adalah sikit beberapa info yang mungkin juga dapat membantu mencerdaskan minda kita... he he he... tak pun bole la buat modal memulakan pemborakan sesama kita... he he he... boleh ke macam tu... he he he... korang layan lah tengok mana la tau kan... he he he...dan mungkin juga ada yang dah tahu... tapi tak kisah la janji boleh la juga berkongsi sesama kita ...tak gitu... tanpa membuat masa marilah layan tengok apakah dia itu..... tahukah anda...

- Dalam secawan kopi terdapat lebih 1000 jenis bahan kimia.....
- Singa antara haiwan digeruni sehingga digelar raja rimba. .. haiwan itu boleh mengaum dengan kuat dan bunyinya boleh didengar sehingga tiga kilometer jauhnya......
- Hanya terdapat tiga negara didunia bermula dengan abjad D iaitu Denmark... Dominica.... dan Djibouti.
- Kutub selatan amat penting dalam kehidupan manusia sejagat kerana kawasan berais itu menyimpan 90 peratus simpanan air bersih di muka bumi ini......
- Seekor unta mampu minum 135 liter air hanya dalam tempuh 10 minit......betul punya banyak tu kalau sekali minum...he he he
- Mustahil menentukan waktu dikutub utara kerana garis lintang memisahkan bumi di utara dan selatan bertemu di kutub utara... wooo... boleh sakit mental aku kalau duduk sana...ha ha ha
- Penjelajahan ke kutub selatan adalah yang paling sukar kerana kawasan berais itu mempunyai suhu di bawah paras beku 40 darjah selsius dan tiupan angin selaju 100 kilometer sejam..... laju angin tu... mau terbang aku kalau kena angin laju macam tu.... he he he
- Kelajuan cahaya dalam batu permata adalah 186,000 batu sesaat tetapi bergerak perlahan kira kira 80,000 batu sesaat apabila melalui rintangan...... sebab tu mahal kot...he he he
-Dinosaour hidup dalam era mesozoic.. kira kira 245 dan 65 juta tahun lalu..... hmmm... era fazira aku tau la kot...he he he
- Antara penjelajah terkenal menggunakan jalan sutera ialah Marco Polo yang ketika itu berusia 17 tahun beliau bersama bapanya , Niccolo dan bapa saudaranya, Matteo memulakan perjalanan dari Eropah ke China pada tahun 1271...... dan bukannya polo Ralph Lauren ye...he he he
- Gurun Atacama di Chile ( selatan Amerika ) antara kawasan paling kering di dunia. ia tidak pernah mengalami hujan selama 40 tahun...... dan boleh menyebabkan kita mati kering....he he he
-Setiap gigi jerung yang patah pasti tumbuh seperti sediakala dalam tempuh dua minggu sahaja... tapi gigi aku pasti tak akan tumbuh lagi pasal stok dah habis....he he he
-  Sungai paling besar di dunia adalah sungai amazon di Amerika Selatan, kedalaman nya kira kira 40 meter dan mampu melepaskan sehingga lapan trillion gelen air sehari... perrgh... banyak tu... dan sungai kelang adalah sungai yang terdekat dengan rumah aku...ha ha ha

haaaa... tu la dia serba sedikit info yang dapat di kongsi bersama sama .... he he he... boleh la ye tak... dari tak ada pape...ha ha ha.... kalau nak di ikut kan ada lagi ni... nak tulis rasa macam lenguh la pulak ..haus pulak jari jemari aku ni...he he he... tak pe nanti akan ada lagi keudara segmen ni... cewaaahhhh....ke udara tu....nasib baik tak kelaut....he he he ... kena nyayi lagu fran.... ku ke udara lagi ni....ha ha ha.... ok la jumpa lagi dalam segmen tahukah anda....he he he... tata.....

35 Pengulas Sukan:

dill berkata...

erk. oh kopi. nape ko menyimpan banyak bahan kimia. aku keciwak~

dill.

azi nur berkata...

wahhh suka!!

Titisan Hujan berkata...

menentukan masa di kutub utara.

baru tau gris lintang kt utara.punye la gegiler mnat geO.tp yg ni mmg ilmu baru.yeayy!! ilmu baru

tenkiu Mr Iz

Eda berkata...

sungai kelang adalah kotor...hehe..

pingu..pingu..hehe

comment mengarut je..huhu

Encik MamaT berkata...

era pajira juga telah bersuami dan beranak... hhehehhee...

good info

Nasriq berkata...

Pinar2 mata baca... Betul ke auta jea semua ni?

TiKa LEh berkata...

Tahukah anda, byk yang saya tak tahu dan abru thu apa yg anda bgtahu ni..heheh..tq2..
one more thing..D untuk Dungun...hehhehe

Mr iz berkata...

cik dill - jangan keciwak ye... try tukar pulak kot... try tea...he he he

Mr iz berkata...

azi nur - suka apa tu...he he he..saya pun suka juga ni...he he he

Mr iz berkata...

titisan hujan - sama sama cik... tak hal la tu... kongsi kan elok...berkat sikit kan..he he he

Mr iz berkata...

eda - ye betul tu... kempen sayangi sungai pun tak boleh nak blah ...he he he.... piinnnn ...pinnnn... pingu.. rindu sama pingu...he he he

Mr iz berkata...

encik mamat - he he he dan semakin cantik dan bertambah manis....he he he

Mr iz berkata...

tika leh - terima kasih memberitahu dan saya juga baru tahu...he he he... bukan dengkil ke...he he he

Mr iz berkata...

nasriq - pinar ke atau anda masih dalam keadaan lalok... he he he... betul semua ni.. bukan auta ye nasriq...he he he

Siti Aziz berkata...

kalau kopi tue kita buat sendiri mcm mana ek mr iz??

ayoyo, mek tie suke bebeno kopi nie.. ha3

zati embong berkata...

hahaha.sungai yg terdekat dgn rumah jat,sungai kuantan.

~Nabilah~ berkata...

btol ker dlm kopi ade 1000 jenis bhn kimia???hehehe...nsb baek la x ske sgt n jrang mnum kopi...dlu tyme sek,selalu jgk la mnum...nak stay up la ktakan...hahaha

M a W a D D a H berkata...

menarik betul segmen tahukah anda dan membuatkan adah tertunggu2..hehehe...

wow..gurun atacama xturun hujan selama 40tahun? ade ke manusia duk kat sana erk...

Miss Shikio berkata...

saya suka segmen ini. he he he

nasib baik x minum kopi he he he

Mr iz berkata...

siti aziz - yang tu tak tahu la pulok ni...he he he.... ok kot pasal kopi buat sendiri ni sodap...he he he...

Mr iz berkata...

zati - he he he... mengail pun best tu kat situ...he he he... sungai kelang ni takut dapat sampah je cik jat...he he he

Mr iz berkata...

nabilah - seperti yang di dapati disini mungkin betol...he he he... kena tukar la pulak minum oren...cik nabilah...he he he

Mr iz berkata...

addah - rasa tak ada kot ... entah la.. kalu ada memang orang tu teror la tu...he he he... 40 tahun tak mandi wooo...he he he

Mr iz berkata...

miss shikio - terima kasih miss shikio... nanti akan ada lagi kot segmen ni... saya pun suka juga ni...he he he....

| gad1s s0ypans | berkata...

tahukah anda bahawa inf0 di atas adalah inf0 yg baru saya temui....????

hikhik.....
tQ Mr iz.....
(=

j0m....

http://gad1ss0ypans.blogspot.com/2011/05/hafizzainals-contest-senyuman-mahal.html

ïêmå å¢klê§ berkata...

uishh banyak info betul....
xbuncit lak perut unta minum banyak2 air 2...

Mr iz berkata...

gadis soypan - dan tahukah anda saya juga baru tahu yang anda baru mengetahuinya...he he he... terima ksih cik gadis... akan ada segmen ni lagi nanti ye...

Mr iz berkata...

iema - he he he rasanya la... kalau rupanya banyak itu kan cik iema kan...he he he

aisyah ahmad berkata...

ooo..begitu ye mr. iz..hehe

ape2 pon..pingu tu jugak yang comel dan coolll..

Mr iz berkata...

aisyah ahmad - he he he begitu lah gamak nya...he he he... pingu sinakal memang tetap comel dan cool... tetap dihatiku...he he

khaifaiz berkata...

takut la cm ni nak minum kopi lagi.. byk kimia tu..

Mr iz berkata...

Khai - ala kahai kalau nak tu...he he he... layan kan aje...buat dek je...he he he.... kopi kampung ok kot...he he he

KUREKURE COMEL berkata...

owhh...org kata dinaousor hidup dl zaman nabi adam....tak tau lah betul ke tak...



suka info ni...hehehe

Mr iz berkata...

kurekure comel - entah la cik mina saya pun tak tau pasal tu... he he he... nak kena buat edisi siasat ni.... he he he

Siti Aziz berkata...

waaaaa....untung jerung,,,gigi yang patah tumbuh kembali...kalau gigiku patah...esok siap yang palsu... melayang pitis beratus ringgit...kuikuikui

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...