Sabtu, 28 Mei 2011

Tahukah anda.. the episod...



he he he..... satu permulaan yang agak biasa disitu... gelak..menambah keceriaan dan salah satu senaman muka..dan mungkin juga awet muda...he he he... ye berjumpa lagi dalam episod... tu..episod la pulak..he he he.... tahukah anda..... di sini adalah sikit beberapa info untuk pengisian minda dan kepala otak kita kot... he he .... mungkin ada yang dah tahu dan ada yang mula nak ambil tahu... jadi nya kat sini...he he he....korang layan je lah apakah menatangnya atau pun info info nya ye....... layanzzzzzz.....

- Percaya atau tidak ..orang yang menggunakan tangan kanan hidup sembilan tahun lebih lama dari mereka yang kidal....
- Gurun sahara diutara afrika berasal daripada perkataan "sahra" yang bermaksud liar atau terbiar....
- Secara purata seorang mampu minum 8000 gelen air sepanjang hidup.....
- Secara purata seseorang menghabiskan masa selama dua tahun bergayut di telefon sepanjang hayat ....
- Setiap langkah kehadapan anda terpaksa menggerakkan 54 otot dalam tubuh anda.....
- Di serata dunia yo-yo adalah satu permainan tetapi di filipina , permainan yo-yo adalah satu senjata berbahaya.....
- Fosil ikan paus yang ditemui dibumi menunjukkan haiwan itu wujud sejak tujuh juta tahun dahulu......
- Manusia secara semulajadi mempunyai frekuansi bunyi yang amat berbeza di dalam tubuh....
-Tahukah anda hayat seekor cicak selama 10 tahun dan ekor spesis itu boleh tumbuh semula sebanyak empat kali sepanjang hidupnya.....
- Ikan tiada waktu tertentu untuk tidur, spesis itu akan tidur apabila mendapati keselamatan dirinya terkawal, ia hanya mengambil masa yang singkat kerana ketika itu seolah olah mati atau tidak bergerak.....
- Beruang kutub dan penguin adalah dua haiwan yang hidup di kawasan ais. tetapi kedua duanya tidak pernah bertemu kerana penguin hidup di kutub selatan manakala beruang di kutub utara.....

haa tu la di info yang tak seberapa nak banyak pun ..tapi jadi lah kan ...untuk mengisi sikit pengetahuan kita...mana  la tahu tiba tiba adalah pulak soalan cepu mas ke...cepu gangsa... ke... ataupun cepu besi... boleh la juga kita menjawabnya... he he he... ataupun buat modal... modal bila berdating ke... he he he... boleh ke macam tu..he he he... ok la nanti kalau ada lagi info info menarik..akan adalah lagi.. jadinya jumpa lah kita dalam episod ..tahukah anda... yang akan datang.....cewaaahhh... he he he...tata...


p/s : terima kasih acik google kasi pinjam orang tu...he he he he

32 Pengulas Sukan:

miss.Addin berkata...

wah , banyak info baru ! nice :)

thanks .

bnyk yang tersembunyi ek . HEHE

adwafarahin berkata...

yang beruang kutub tu mcm iklan susu kat tv lah..heheh

Apih berkata...

baru aku tau

M a W a D D a H berkata...

modal berdating ea....sll praktikkan ke...kekeke

dill berkata...

teringat lak cerita Sahara kat tv3 tu. hehe

dill.

Nasriq berkata...

aku pun dah kering idea jugak ni...

ïêmå å¢klê§ berkata...

kesian ikan..
xtido tapi mata still bulat...

~Nabilah~ berkata...

hurmm,brgyut dua thun kt telefon???hahaha..cayalah...nk pegi bergayut la mcm nie..

missSenget berkata...

lagi..lagi..lagi..

saya mahu info lain~!!

hahaha...sendiri malas cari..harapkn orang je..

terima kasih incek iz~!!

| gad1s s0ypans | berkata...

hikhik.....9 thun lebih lama hidup.....
tp bt0l ke....????

teringin nak tg0k ikan td0w.....
c(:

Encik MamaT berkata...

bro.. aku separuh kidal.. cemana.. hehehe

Liyana Zahim berkata...

Waaa.. Bnyknye sy tatau!

Mr iz berkata...

miss.Adden - apa yang tersembunyi tu...he he he

Mr iz berkata...

adwafarahin - he he he ye la kot tu cik adwa...he he he

Mr iz berkata...

Apih - sama la kita...he he he

Mr iz berkata...

mawaddah - boleh tu ...tapi saya berdating dgn bini..he he he

Mr iz berkata...

cik dill - he he he best ke ceta tu...he he he

Mr iz berkata...

nasriq - sama la kita...siap demam lagi tu...he he he

Mr iz berkata...

iema ackles - macam tu la nampak gaya nye... tapi biarpun sekejap dia dapat tidur yang betul betul lena kot...he he he

Mr iz berkata...

nabilah - he he he ...sila kan lah ye...tak letih ke tu...he he he..dua tahun nak bergayut tu...he he he

Mr iz berkata...

miss senget - nanti ada la lagi tu..sabar ye...he he he

Mr iz berkata...

gadis soypan - agak nya...tapi hidup dan mati tu bukan kerja kita ken ...he he he.... bela je ikan sekor pas tu cik gadis bole la tangok...he he he

Mr iz berkata...

encik mamat - he he he tak tau la pulak tu...ada juga separuh kidal ye en mamat...he he he... baru tau ni...he he he

Mr iz berkata...

liyana zahim - srupa la kita cik liyana... lagi banyak kita tahu rupanya lagi banyak yang kita tak tahu rupanya kan...he he he

zati embong berkata...

hihi.cane ni,bf jat kidal.sobsob.hihi

Nur Liyana berkata...

wah info yg banyak....tapi yg first cm pelik je...ye ke tgn kanan hidup lebih lma...

KUREKURE COMEL berkata...

wahhh...suke....tp knp yoyo tu jd senjata berbahaya ek....kompius..hehehe

Siti Aziz berkata...

waaaaa.....mek tie kidal!!!

Mr iz berkata...

zati - jangan khuatir hidup dan mati bukan kuasa kita ...he he he

Mr iz berkata...

nur liyana - serupa la kita..he he he...saya pun terasa pelik juga ni...he he he

Mr iz berkata...

kure kure comel - he he he... teknik terbaru kot ... silat yoyo...he he he

Mr iz berkata...

siti aziz - ala jangan la susah hati.... bukan kuasa kita nak mematikan ye tak... he he he... yang penting jaga makan dan selalu senaman... he he he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...