Jumaat, 24 Jun 2011

Setahun Sudah

he he he..... hari ini dalam sejarah.... 24 hb jun ... genaplah usia zuriat ku ...setahun.... suka duka penceria dialah segala galanya... syukur alhamdulillah..... dah besar rupanya anakku..he he he... pejam celik ...dah setahun rupanya... selamat ulang tahun yang pertama ye .... acik acik semua tak nak ucap selamat ke kat Qayyim... he he he.... walaupun aku ada sikit kekurangan tetapi aku bahagia dengan adanya dia dan juga mempunyai seorang isteri yang begitu baik dan banyak menyokongku... penghibur dan penceria kehidupan ... akan aku cuba sebaik mungkin untuk mendidik dan mencurah kan segala yang aku ada padanya..... insyallah akan aku cuba jadi bapa yang terbaik buatnya.... hehe he he
salah satu kata kata yang begitu mengusik jiwa kalbu aku ini telah di curahkan oleh bini aku diblognya... yang agak begitu mengharukan hati ku..hampir hampir aku menitiskan air mata...hampir je tau... he he he... begini kata katanya... yang telah dicurahkan... di petik dari blognya:

"24 JUN 2010 , aku selamat melahirkan QAYYIM IRSYAD ALTHAF  cahayamata pertama kami,,sepanjang aku menunggu keluarnya qayyim,suami banyak bersabar tetap setia menanti,menunggu di sebelah ku..bayangkan lah aku tumpah darah pukul 12malam, terus masuk wad ,aku lahirkan qayyim 11,14pg...terima kasih abg...tapi yg buat aku mengalirkan airmata..pertama , aku selamat melahirkan qayyim dan yang kedua buatkan bertambah sayu, bila suami ku meng AZAN kan anakku..yela,anak aku menangis tapi suami hanya nampak pergerakan anak tanpa mendengar suaranya...huhuhu...hingga ke hari ini, suami hanya dapat melihatkan pergerakan, perbuatan qayyim tanpa mendengar suara kecil nya MENANGIS...KETAWA..."

Tapi syukur alhamdulillah tuhan itu maha kuasa sekarang aku sudah mampu mendengar walaupun tak sebaik mungkin... hanya sekelumit sahaja........tapi syukur lah walaupun hanya sedikit sahaja pendengaran ku yang mana sebelum ini hanya sunyi belaka... aku kini telah mampu mendengar gelak tawa dan tagisan nya.....walau pun hanya sedikit itu sudah memadai buat ku..... aku bersyukur sangat.....


korang mesti ada yang pernah tengok wajah hero aku kan ...he he he... amacam ada yang berkenan...mana lah tau nak dijadikan menantu...he he he he... pada yang mana belum pernah lihat...haaa...meh sini rapat ...dekat...meh layan meh... he he he 

24hb Jun 2010 hadir untuk meliha dunia


Keletah dan kerenah sebelum mampu berkata kata..

Kini sudah setahun usia nya Qayyim Irsyad Althaf 


 P/S : disebalik kekurangan mungkin ada kelebihan...........sapa sapa yang nak jadi pakcik dan makcik angkat tu bagitau lah ye...he he he he boleh di uruskan... nak di jadikan menantu pun boleh kot....he he he he...adalah pulak gitu...he he he he ......

34 Pengulas Sukan:

ChaCha berkata...

hehe..comei anaknye...moga sihat2 selalu ye..dah jadi apok!

Nasriq berkata...

sob sob sob... gua otai2 pun dalam hati ada taman bro... sob sob sob...

M a W a D D a H berkata...

comelnya qayyim...comel cam mak n bpk die jugak..slmt ulang tahun qayyim!! :)

tul tu, yg kekurngan mesti ade kelebihannya..moga tabah hadapi hidup nie...syukur, itu yg utama...

tnggu la adah ade ank dulu, bru leh cop qayyim jadi menantu...hihi...

ZWAN SABRI berkata...

HAPPY BIRTHDAY Qayyim..
Alahai, comenye dia..
maunya x comey, baka baik meyh.. HAHA

MySuaraBlog: Blog Pilihan : Faiz Farish

Haru Biru berkata...

apasal aku rasa sedih ni bro... btol tu.. setaip kekurangan ada kelebihan.. kita manusia mesti ada kekurangan :)

zati embong berkata...

huhu,jat plak yg sebak ni.huhu.moga kesihatan ijat akan bertambah baik.

Titisan Hujan berkata...

slmt ulg tahun qayyim..besday sama dgn acik yer...nk offer jd mkcik angkat lah Mr Iz.ehehehe....

dh cop utk zhafi kan si qayyim nie.ehehehe

Eda berkata...

slamat ulang tahun qayim...

moga2 bila besar nanti berjasa pada kedua orang tua yea...jgn nakal2..ehhehe

dill berkata...

Happy Birthday, Baby Qayyim!

Aunty Dill tak de anak lagi. kalau tak, dah lame suh geng ngan qayyim :)

dill.

PeNgEm!s C!NtA ALLAH berkata...

Happy Birthday Qayyim :-)

MARIA LIZA berkata...

alhamdulillah..Selamat Ulangtahun Pertama...

Siti Aziz berkata...

cute nyer mr iz..selamat ulang tahun pertame mak cik ct ucapkan. Moga Qayyim sihat sentiasa.Jadi seorang anak yang baik. Amin.

^_^V

azi nur berkata...

terharunye bace...nway semoga diberi kesihatan yang panjang..sabar paling penting..n bby sangat comel semga jadi anak yang berguna pade ibu bape!!!

TiKa LEh berkata...

nak cop anak jdi menantu tp sy belum kawen lg..heheh...

btol2..disebalik dugaan ada hikmahnya..kt yg kdg2 xnmpk..

Mr iz berkata...

chacha - apok steady ni... terima kasih cha ye...

Mr iz berkata...

nasriq - he he he he biasa la tu...jagan ada batu woo ...tu bikin susah maa...ha ha ha

Mr iz berkata...

mawaddah - he he he he pak dia memang comel kot...he he he ... betul kata addah tu... he he he he... tak pe boleh tunggu nya... he he he

Mr iz berkata...

Zwan sabri - terima kasih zwan... he he he he baka terbaik dari ladang tu...he he he

Mr iz berkata...

Haru Biru - rilek je bawa bertenang...he he he... betul tu kita manusia tak ada yang sempurna... he he he... happpy je...he he he

Mr iz berkata...

Zati - ala cik jat tak yah sedih sedih la ye...he he he... rilek je... terima kasih cik jat ye... he he he he...suatu hari cik jat mungkin akan menempuh jugak kot... tapi berlainan la...he he he... steady je ye...he he he

Mr iz berkata...

titisan hujan - aah la birthday dia sama dgn acik la...boleh la sangat tu... no problem punya...he he he he

Mr iz berkata...

Eda - terima kasih acik eda ye... insyaallah akan baba dia didik sebaik mungkin... amin

Mr iz berkata...

dill - Terima kasih aunty dill ...tak pe..aunty dill pun boleh jadi pendidik dia juga...kan aunty dill cekap mendidik anak anak... nak kena hantar Qayyim menuntut dgn aunty dill ni...he he he he

Mr iz berkata...

Pengemis cinta Allah - terima kasih acik ye... harap acik berbahagia selalu...

Mr iz berkata...

Maria liza - Amin selamat .... terima kasih acik maria ye...harap acik sentiasa dirahmati...amin

Mr iz berkata...

Siti Aziz - terima kasih acik ct... insyaallah akan baba dia didik untuk menjadi orang yang berguna... amin...he he he he baba dia pun cute juga kot...pasal tu la dia pun cute...he he he

Mr iz berkata...

Azi nur - terima kasih cik azi ye...harap harap begitulah hendaknya.... ye sabar itu penting dalam kehidupan kan...harap cik azi pun begitu jua sentiasa sabar dalam menempuh kehidupan....

Mr iz berkata...

Tika leh - boleh no problem nye...masa dia masih panjang lagi tu ...insyaallah... boleh tunggu nya...he he he... betul tu kekadang kita tak menyedari tenteng kelebihan itu yang penting kesyukuran atasnya...he he he

missSenget berkata...

moga membesar dengan sihat cemerlang gemilang dan terbilang ye...!!

aleen aiden berkata...

ok budak ni comel melampau ye2..hu3

~SaL IjOu~ berkata...

Slamat ari lahir yg pertama buat Qayyim..moga membesar jadik anak yg baik & jadik kebanggaan ibu & ayah ye =)

Mr iz berkata...

miss senget - insyaalah ....akan baba dia cuba sedaya upaya mendidik seperti yang dikatan oleh miss senget...

Mr iz berkata...

aleen aiden - he he he he melampau ke terlampau tu...he he he...

Mr iz berkata...

sal ijou - terima kasih acik ye...insyallah harap begitu lah jadinya nanti....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...