Selasa, 26 Julai 2011

lemau @ kecut

tu dia berasap sebab lemau @ kecut


wah semenjak dua menjak ni... badan penuh kelemauan ... mungkin disebab kan batuk yang tak juga berkurangan ni.... habis satu rumah kena... bahaya la pulak.... badan pun tak berapa nak cargas... dah macam biskut dalam tin yang masuk angin je.... haruskah aku berjumpa dengan pakcik ali ..untuk meminjam tongkat nya...he he he... tu kes lemau lain tu...he he he... oleh kerana badan tak berapa nak berkuasa kuda dengan penuh... nak menaip panjang panjang pun kepala rasa macam ada batu besar je duduk dalam ni... pening pening lalat gitu... kejap kejap langgar dinding... dan sebelum Tukang karut memarahi aku kerana mengarut yang terlampau ..jadinya... dekat sini adalah sikit info info... yang mungkin dapat mengembangkan sikit sel sel otak kita yang nampaknya semakin mengecut... he he he... layan je la info yang ada ni ...he he he

Seorang manusia bergerak sebanyak 25.4 kali semasa tidur dalam satu hari...
Berat gigi seekor gajah boleh mencecah sehingga 9 paun..
Alexender Graham Bell penemu telefon tidak pernah menelefon isterinya ataupun ibunya kerana mereka   berdua adalah orang yang pekak....
Satu kajian telah dilakukan tentang hubungan bau bauan dengan otak manusia. keputusan yang didapati ialah, kita boleh meningkatkan daya ingatan serta kecekapan minda kita dengan selalu menghidu bau bunga ros, mereka menegaskan bau yang wangi seperti bau bunga ros mengaktifkan sel sel otak yang kurang aktif semasa kita tidur.....
"Taumatawhakatangihangakoauauotamateapokaiwhenuakitanatahu" adalah nama sebuah tempat yang telah diiktiraf sebagai nama tempat terpanjang didunia dan mempunyai 85 huruf. ini adalah nama sebuah bukit yang memiliki ketinggian 305 meter tinggi dan terletak berhampiran porangahua, new zealand.
Air kelapa muda mengandungi zat elekrolit alami, kaya garam, vitamin dan gula, mineral kalium, sodium, klorida dan magnesium. zat yang terdapat dalam air kelapa muda dapat mengatasi kekurangan cecair dalam tubuh.....
Sotong adalah hidupan laut yang unik kerana sotong mempunyai tiga jantung....
Bagi setiap satu liter air yang diambil, terdapat kira kira 100,000 bakteria didalamnya....

haa tu la serba sidikit info buat kita mengembang kan sel sel otak yang mana telah kecut..he he he.... semakin meningkat umur ni semakin juga lah banyak sel sel otak kita mengecut... ye ke macam tu...he he he...  masihkah kita ingat perkara perkara yang telah berlalu..yang dulu dulu, ataupun adakah kita seorang yang pelupa.. atau terlupa... he he he... mungkinkah sel kita telah mengecut...he he he... atau kita ni cepat kecut... kecut perut...he he he

32 Pengulas Sukan:

ïêmå å¢klê§ berkata...

gile nama panjang macam 2...
nak baca pun malas ni kan pulak nak sebut...
huhu....

Miz Novexx berkata...

sesak nafas nak sebut nama tempat tu...pergh!!! hebat

missSenget berkata...

kalo orang tu berjalan masa tido, berapa kali die gerak? :P

M a W a D D a H berkata...

uitss..jantung sotong ada 3..kena check ni kat sotong...hehehe...

Tukang Karut berkata...

hoho... aku marah ni... abis la kalau kau pun dah mula mengarut!

ZWAN SABRI berkata...

Samala kita.. aku pown dah nak dekat sebulan dah dok batuk tak henti2.. btw, lepas ni aku nk kena sembuq perfume satu rumahlaa.. nak merangsang otak.. HEHE

MySuaraBlog: SODA itu STRESS

dill berkata...

oh. sedapnye air kelapa~

dill.

aleen aiden berkata...

gigi je dah berkilo,part lain toksah katela..hi3

bunga berkata...

hahahahah...nak sebut pun xreti ni..heheh..

aisyah ahmad berkata...

Baru berhajat nak pakai gigi gajah nak buat gigi palsu...tak jadi la Mr. Iz..takut tak larat nak mengunyah...

Ezay Hadry berkata...

asal panjang sangat nama tempat tu..tak tersebut lidah ni nak sebut...
semoga cepat sembuh batuk tu

Aida Omar berkata...

sian Ah tat sakit..hope cepat2 sembuh ya..

Nama tempat terpanjang tu.. susah gila nak sebut..haha..

lepas nie kena rajin cium bunga ros.. :)

Mr iz berkata...

iema ackles - he he he .. nak sebut camana pun tak tau la.. terbelit lidah rasanya...he he he

Mr iz berkata...

miz novexx - boleh mendatangkan asma gitu...he he he

Mr iz berkata...

miss senget - he he he tu kena kira tapak tu...he he he...kalau berjalan masa tidur tu dah jadi kes bahaya tu... takut tetiba melintas jalan la pulak time tidur...he he he

Mr iz berkata...

mawaddah - he he he nak buat bedah siasat ke tu... he he he

Mr iz berkata...

tukang karut - he he he he sabar tk... sabar... he he he... boleh tubuh kumpulan kot...he he he...

Mr iz berkata...

zwan sabri - ko pun jaga kesihata sama, batuk lelama ni bahaya juga ... g chek dr tgk... jangan check in sudah... aku pun ingat nak spray juga ni... merangsang dan terangsang gitu...he he he

Mr iz berkata...

dill - ye betul tu cik dill... nak nak kalau campur dengan aiskrim.. walllah terbaik gitu... jom pekena...he he he

Mr iz berkata...

aleen aiden - he he he tu la pasal tu.. kalau kira yang lain lain..huhh... bertan la jadinya.. tu yang maut kalau kena pijak tu...he he he

Mr iz berkata...

bunga - he he he sama lah kita bunga...kena telek lapan belas kali baru boleh sebut..he he he

Mr iz berkata...

aisyah ahmad - he he he jangan buat hal cik AA karang he he he he... tak larat nak bawa gigi... he he he

Mr iz berkata...

ezay hardi - thanks ezay... he he he siap terseliuh lagi lidah dibuatnya...panjang bebenor.. he he he

Mr iz berkata...

aida omar - thanks cik aida ye.. harapnya begitulah.... memang susah berbelit pulak tu...he he he...cium elok elok jagan ada penyengat sudah...he he he tak pasal pasal hidung pulak yang kembang nanti...he he he

Aida Omar berkata...

Mr iz : habis lah hidung aida..hik3.

Caythrine Amanda berkata...

sesak nafas nak sebut nama panjang tmpt tu woo... ;D

~SaL IjOu~ berkata...

tetiba rasa nak makan sotong goreng tepung~

Mr iz berkata...

Aida omar - eh tak habisnya hidung tu...kembang sikit je...he he he

Mr iz berkata...

caythrine amanda - ye betul tu... bikin sempot ...he he he... kalau nak sebut sebut dengar perlahan dan sopan...he he he... mesti tak semput... tergeliat je lidah tu...he he he

Mr iz berkata...

salijou - tetiba je perut berbunyi dengar ayat cik sal ni...he he he

Siti Aziz berkata...

nak jantung sotong 1...tinggal dua... hi3

Mr iz berkata...

siti aziz - he he he he ambik la semua kira package ni...he he he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...